بحث دیانت در دانشگاه‌های ما کم‌رنگ است
کد خبر: 1377256
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
حریرچی:

بحث دیانت در دانشگاه‌های ما کم‌رنگ است

گروه اجتماعی: معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بحث دیانت در دانشگاه‌های ما کم‌رنگ است، گفت: جای تأسف دارد که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی هنوز نمی‌توانند کلام وحی را از روی قرآن بدون غلط بخوانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایرج حریرچی، معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 30 بهمن‌ماه در مراسم آغاز به کار اجلاس سراسری معاونان دانشجویی و فرهنگی و مدیران دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مشهد با بیان اینکه بحث دیانت در دانشگاه‌های ما کم‌رنگ است، گفت: جای تأسف دارد که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی هنوز نمی‌توانند کلام وحی را از روی قرآن بدون غلط بخوانند.

وی با انتقاد از وضعیت قرآن در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: متأسفانه دانشجویانی که به دانشگاه‌­های علوم پزشکی وارد می‌شوند پس از فارغ‌التحصیلی از نظر فرهنگی ضعیف‌تر از زمان قبل از دانشجویی خود هستند که باید در زمینه رفع این مسئله مسئولان و مدیران پزشکی و بیمارستان‌ها نیز وارد شوند.

حریرپی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی دارنده مقام‌های برنامه‌های مذهبی هستند، مسئولان باید از این ظرفیت استفاده کرده و کارهای فرهنگی زیادی انجام دهند اما در این زمینه کار قابل قبولی انجام نشده است.

معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیشتر باید به چالش‌ها و مشکلات دانشگاه‌ها پرداخت زیرا هدف از برگزاری چنین اجلاسی یافتن راه‌حل رفع این مشکلات و معضلات است، اظهار کرد: نظام آموزش پزشکی پس از 35 سال پس از انقلاب و 28 سال تشکیل وزارت بهداشت نیاز مردم را تا حد زیادی برطرف کرده است.

بر اساس این گزارش، در ادامه اجلاس سراسری معاونان دانشجویی و فرهنگی و مدیران دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی که با محوریت معرفی شاخص‌های رتبه‌بندی حوزه دانشجویی فرهنگی و معرفی آئین‌نامه شورای مشورتی دانشگاه‌ها در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی مشهد آغاز شده است، امیرحسین ضیایی، معاون آموزشی وزیر بهداشت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

captcha