برگزاری ویژه‌برنامه «رهروان زینبی» در تکیه حسینی ارمغانخانه زنجان
کد خبر: 1466614
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

برگزاری ویژه‌برنامه «رهروان زینبی» در تکیه حسینی ارمغانخانه زنجان

گروه اجتماعی: رئیس هیات امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه گفت: ویژه‌برنامه رهروان زینبی صبح روز ۱۲ محرم از ساعت ۱۰ الی ۱۲ ظهر در تکیه حسینی ارمغانخانه زنجان برگزار می‌شود.

سیروس رستمی، رئیس هیات امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: مراسم تعزیه‌خوانی در تکیه حسینی ارمغانخانه یکی از معروف‏ترین تعزیه‌خوانی‎های ایران است که از حدود 400 سال پیش در این شهر برگزرا شده و در سال 89 در شمار میراث معنوی ایران به ثبت ملی رسیده است.
وی با بیان این که تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه از قدیمی‏ترین تکیه‎های شمال غرب کشور به شمار می‎آید، گفت: مراسم تعزیه‌خوانی در این شهر از اول تا 14 محرم و از اربعین تا 28 صفر برگزار می‌شود.
رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه تصریح کرد: مراسم تعزیه‎‏خوانی همه روزه در ایام محرم از ساعت 14 تا 17 اجرا می‌شود که در روز عاشورا این مراسم از صبح آغاز شده و تا 15 عصر ادامه خواهد داشت.
رستمی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار 200 فیلمساز و عکاس برای ثبت این مراسم در روز عاشورا در قالب دوربین خود به ارمغانخانه خواهند آمد تا ماحصل کار خود را در قالب نخستین آفرینواره محرم با عنوان«آیین آیینه» به رقابت بگذارند.
وی ادامه داد: آئین و رسوم محلی محرم از جمله دسته عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان و تعزیه ارمغانخانه از جمله مراسمی است که هنرمندان درخصوص آن‎ها اقدام به تولید آثار می‎کنند.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ویژه‌برنامه رهروان زینبی صبح روز 12 محرم از ساعت 10 الی 12 ظهر در تکیه حسینی ارمغانخانه زنجان برگزار خواهد شد.

captcha