حب دنیا سلاح نفس اماره است
کد خبر: 2961958
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷

حب دنیا سلاح نفس اماره است

گروه هنر: معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا کشور در جمع خانواده‌های شهدای دانش‌آموزی بوشهر گفت: حب دنیا سلاح نفس اماره است و انسان باید با گناه با فاصله بسیار زیاد حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر نادم، راوی هشت سال دفاع مقدس و معاون پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا کشور شامگاه سه شنبه نوزدهم اسفندماه در همایش «دانش‌آموزان، بصیرت و راه شهدا» که با حضور خانواده‌های شهدای دانش‌آموزی و سردار فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: دشمن به حیا و عفت افراد جامعه اسلامی حمله می کند و مورد تهاجم قرار می دهد.

معاون پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا کشور در ادامه با بیان اینکه نفس اماره هر کجا که باشد موجب ایجاد نفاق می‌شود، تصریح کرد: نفاق در جامعه موجب رشد کینه و کدورت خواهد شد و حب دنیا سلاح نفس اماره است و انسان باید با گناه با فاصله بسیار زیاد حرکت کند.

جهاد اکبر و ذکر اکبر از راه های مبارزه با نفس اماره است
وی ادامه داد: جهاد اکبر و ذکر اکبر و توسل به حضرت بقیة‌الله(عج) یکی از راه‌های مقابله و مبارزه سنگین و مخالفت با نفس اماره است.

حجت‌الاسلام نادم با اشاره به اینکه شهدا با خدا معامله ‌و تمام هستی‌شان را در این راه نثار کردند، افزود: شهدا نیازی به زنگ تفریح و اوقات فراغت ما ندارند.

راوی هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه برخی با اعمال و رفتارشان نان در خون شهدا می‌زنند و می‌خورند، بیان کرد: آنچه از رفتار دانش‌آموزان ما نشان می‌دهد این است که آنها راه شهدا را با جان و دل ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: حسین فهمیده‌های ما در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که ورزشکاری پهلوانی نیست بلکه زیر بار گناه نرفتن پهلوانی است.

معامله با خدا ما را تا آسمان بالا می‌برد
این روحانی فعال در حوزه ایثار و شهادت با بیان اینکه شهدای ‌از سیم خاردار نفس گذشتند تا پهلوان واقعی شوند، تاکید کرد: اگر ‌از رفیق و اطرافیان خود نگذریم چطور می‌توانیم راه سبز ولایت و مسیر سرخ شهاد‌ت را به خوبی طی کنیم و مطمئن باشد شهدا دست شما را در یادواره شهدا می‌گیرند و شهدا از مال، ثروت، نان، هستی و قشنگی خود گذشتند تا ما قشنگ بمانیم و لذا شهدا برای فرار از تحصیل به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل نرفتند بلکه معامله با خدا ما را تا آسمان بالا می‌برد.

معاون پژوهشی موسسه روایت سیره شهدا کشور خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و نظام مقدس ایران اسلامی بدانند که ملت ایران هیچ نیازی به بمب اتم ندارند‌ زیرا بمب اتم ما شهدا، ولایت فقیه، دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ‌است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما به اندازه پول توجیبی خود هم برای خدا جهاد نکرده‌ایم، تصریح کرد: شهدا به دنبال نام و نشان نبودند به همین خاطر خدا آنها را نامدار کرد و تلاش و استقامت شهدا در راه خدا به آنها آبرو و عزت بخشید بنابراین اگر شما هم در برابر مشکلات و گناه استقامت داشته باشید خدا به شما عزت می‌بخشد.

captcha