برگزاری نشست هنری صحیفه سرخ اجابت در حوزه هنری زنجان
کد خبر: 3307170
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

برگزاری نشست هنری صحیفه سرخ اجابت در حوزه هنری زنجان

گروه هنر:مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان زنجان با اشاره به برگزاری نشست هنری صحیفه سرخ اجابت در حوزه هنری زنجان گفت: این نشست هنری با عنوان صحیفه سرخ اجابت با حضور اساتید و هنرمندان برجسته خوشنویسی استان عصر امروز، سوم خرداد ساعت 16 در محل حوزه هنری استان زنجان برگزار می‌شود.

اکبر اماملو، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به برگزاری نشست هنری صحیفه سرخ اجابت در حوزه هنری زنجان گفت: این نشست هنری با عنوان صحیفه سرخ اجابت با حضور اساتید و هنرمندان برجسته خوشنویسی استان برگزار می‌شود.
اماملو گفت: نشست هنری صحیفه سرخ اجابت به‌ مناسبت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر و با اهداف ارج نهادن به آرمان‌های دفاع مقدس و امام راحل برپا می‌شود.
وی افزود: در این نشست هنری از کتاب صحیفه سجادیه دکتر علی عبدالحسین زاده نیز رونمایی می‌شود.
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان زنجان،گفت: این کتاب اولین صحیفه سجادیه در کشور است که به صورت دستی و بدون استفاده از دستگاه‌های تحریر به خط ثلث و با معنی که در زیر آن نوشته شده، کتابت شده است.
اماملو ابراز کرد: مدت زمان کتابت و تحریر صحیفه سجادیه که در 310 صفحه می‌باشد، نه ماه به طول انجامیده است؛ همچنین این کتاب توسط انتشارات اسوه و با مشارکت حوزه هنری استان زنجان بصورت چاپ رنگی و در قطع رقعی به انتشار رسیده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نشست هنری با عنوان صحیفه سرخ اجابت، با حضور اساتید و هنرمندان برجسته خوشنویسی استان عصر امروز، سوم خرداد ساعت 16 در محل حوزه هنری استان زنجان برگزار می‌شود.

captcha