مراسم گرامیداشت شهدای قطیف و دمام عربستان در بوشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 3309309
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
فردا؛

مراسم گرامیداشت شهدای قطیف و دمام عربستان در بوشهر برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مظلوم قطیف و دمام کشور عربستان سعودی، شامگاه یکشنبه دهم خرداد در مسجد امام حسن مجتبی(ع) این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر امروز نهم خردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن کنفرانس سپاه امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار کرد: استان بوشهر در نزدیکی و همسایگی کشورهایی همچون بحرین و عربستان است و مشاهده می‌کنیم شیعیان آن کشورها توسط حاکمان جبار به شهادت می‌رسند و اخیرا در عملیات تروریستی در شهرهای دمام و قطیف عربستان، شماری از شیعیان به شهادت رسیدند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر بیان کرد: به همین مناسبت فردا شامگاه یکشنبه دهم خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء، مراسم گرامیداشت شهدای قطیف و دمام در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهر بوشهر برگزار می‌شود و به این دلیل که در عربستان برگزاری مراسم یادواره این شهدا ممنوع است، استان بوشهر در این زمینه پیش‌قدم شده و تنها مراسم یادواره این شهدا در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: از تمامی مسئولان، اقشار مختلف مردم، رسانه‌های استان انتظار داریم در این مراسم حضوری پرشور داشته باشند چراکه این مراسم باید جنبه بین‌المللی پیدا کند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به برگزاری نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی در سپاه امام صادق (ع) گفت: وحدت، همدلی و هم‌زبانی تحت اشراف مقام معظم رهبری در استان بوشهر وجود دارد، این وحدت ولایی که در بوشهر وجود دارد نمادی است از اندیشه‌های مقام معظم رهبری که در فضاهای مدیریتی و اجرایی شاهد هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان افزود: به مناسبت نیمه شعبان از تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف استان می‌خواهم در عرصه معرفت‌افزایی نسبت به وجود امام زمان(ع) و فضای ظاهری استان حضور فعال‌تری داشته باشند.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به سالروز ارتحال امام(ره) و سالگرد حادثه 15 خرداد بیان کرد: امیدوارم با برگزاری مراسم ویژه و باشکوه این ایام در استان بوشهر، یاد و خاطره امام انقلاب و شهدای 15 خرداد گرامی داشته شود.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: رهبری امام خامنه‌ای توفیقی برای تمام مردم ایران و نعمتی برای مردم منطقه و جهان است که تحولی عظیم را در جهان ایجاد کرده است.

وی در پایان با تبریک روز جوان اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی خوب در حوزه تحصیل، اشتغال و ازدواج جوانان، فرصتی برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و ... جوانان فراهم آوریم و به معنای واقعی از جوانان حمایت کنیم.

captcha