فیلم مستند «فتوایی برای بلاد» در بوشهر رونمایی شد
کد خبر: 3309746
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
امروز؛

فیلم مستند «فتوایی برای بلاد» در بوشهر رونمایی شد

گروه هنر: فیلم مستند «فتوایی برای بلاد» در مورد زندگی آیت‌الله سیدعبدالله مجتهد بلادی بوشهری، از علمای استان بوشهر امروز، 10 خردادماه توسط نماینده ولی فقیه در استان بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، امروز دهم خردادماه طی مراسمی که در دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر برگزار شد، کار آغاز فیلم‌برداری فیلم مستند «فتوایی برای بلاد» در مورد زندگی آیت‌الله سیدعبدالله مجتهد بلادی بوشهری، از علما و فضلای شناخته‌شده استان بوشهر با رونمایی از تندیس این مفاخر روحانیت کلید خورد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در حاشیه این آئین از تولید فیلم مستند «فتوایی برای بلاد» در مورد زندگی آیت‌الله بلادی رونمایی کرد و گفت: به تصویر کشیدن زندگی علما و مفاخر روحانیت برای آموزش و بیان شخصیتی بزرگ از تاریخ جهان اسلام و جنوب ایران ارزشمند است.

روحیه ولایت‌مداری؛ یکی از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله بلادی

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با اشاره به روح ولایت‌مداری و پیروی از علما که یک ویژگی در شخصیت آیت‌الله بلادی بود، افزود: آیت‌الله بلادی شخصیتی بسیار ممتاز در اسلام هم از نظر شخصیتی و هم از نظر باطنی و قدرت بالای تأثیرگذاری علمی و فرهنگی هستند.

وی تأکید کرد: در تشیع افرادی به جامعیت آیت‌الله بلادی کم داریم وی مصداق رحمت خانوادگی هستند، در محیط اجتماعی خدمت‌گذار تمام‌عیار مردم هستند، در منزل چیزی نداشتند اما همه‌چیزشان برای مردم بود.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: هنوز صدای هدایت آیت‌الله بلادی در بوشهر طنین‌افکن است، آثار هدایتی و فریاد مبارزاتی وی برابر استبداد و استعمار موجود است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر با اشاره به قدرت بالای علمی آیت‌الله بلادی بیان کرد: در جنوب ایران عالمی به قدرت علمی این بزرگ یا نداشتیم یا انگشت‌شمار هستند، چراکه آیت‌الله بلادی هم عمق و هم جامعیت علمی داشتند حتی کتاب‌های وی بر مبنای برهان و قدرت بالای استدلال دارد.

امام‌جمعه بوشهر عنوان کرد: آیت‌الله بلادی حدود 90 کتاب به‌روز دارد که برخی کتاب‌‌ها تجدید چاپ شده است، همچنین، کتاب‌های این بزرگمرد درباره وهابیت، مرجع است.

مردم  بوشهر با هدایت‌های آیت الله بلادی وارد عرصه نبرد با انگلیس شدند

وی اظهار کرد: وی انسانی عزلت‌گرا نبود، مبارزه با استعمار را خوب درک کرده بود و در مبارزه با انگلیس، سرداران مقاومت جنوب با هدایت‌های این بزرگمرد وارد عرصه نبرد شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در پایان با بیان اینکه آیت‌الله بلادی از شخصیت‌های تأثیرگذار در جنوب ایران و خلیج‌فارس به‌ویژه بوشهر است، بیان کرد: احیای چهره‌های تأثیرگذار تاریخ بوشهر، یعنی پرداختن به شناسایی ریشه‌های یک هویت و تولید فیلم مستند می‌تواند اثری خوب در مورد تاریخ ایران، اسلام و بوشهر داشته باشد.

captcha