مراسم تعزیه‌خوانی در تکیه اعظم حسینی ارمغانخانه زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3323562
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

مراسم تعزیه‌خوانی در تکیه اعظم حسینی ارمغانخانه زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس هیئت امنای تکیه اعظم حسینی ارمغانخانه زنجان از برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی درتکیه اعظم حسینی ارمغانخانه همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع)خبر داد.

سیروس رستمی، رئیس هیئت امنای تکیه اعظم حسینی ارمغانخانه زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان،اظهار کرد: همزمان با لیالی قدر و شهادت حضرت علی(ع)،روز چهارشنبه،17 تیر،ساعت 22 مراسم تعزیه‌خوانی با حضور 9 نفر از تعزیه‌‎خوانان  در تکیه اعظم حسینی ارمغانخانه زنجان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مراسم عزاداری و تغزیه خوانی در تکیه حسینی ارمغانخانه یکی از معروف ترین تعزیه خوانی‌های ایران است که از حدود ۴۰۰ سال پیش به زبان ترکی برگزار می‌شود. و در سال ۱۳۸۹ در شمار میراث معنوی ایران به ثبت ملی رسیده است. این مراسم از اول محرم تا چهاردهم محرم و از اربعین تا بیست و هشتم صفر برگزار می‌شود.
رئیس هیئت امنای تکیه اعظم حسینی ارمغانخانه زنجان با اشاره به اینکه هنر تعزیه در شهر ارمغانخانه باقدمتی که دارد سال هاست که توانسته در طول سال نظر مخاطبین فراوانی از اقصی نقاط ایران اسلامی را به خود جلب کند،گفت: تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه از قدیمی ترین تکیه‌های شمال غرب کشور به شمار می‌آید.
رستمی در پایان یادآور شد: شهر ارمغانخانه مرکز بخش قره پشتلو از توابع شهرستان زنجان در 35 کیلومتری زنجان واقع شده و از نظر مختصات جغرافیایی در 48 درجه و 32 دقیقه طول جغرافیایی و 36 درجه و 58دقیقه عرض جغرافیایی در غرب شهر زنجان استقرار یافته است و میانگین ارتفاع محدوده شهر از سطح دریا 1940 متر می‌باشد.

captcha