حضور ملی‌پوشان کاراته در نمایشگاه قرآن قلبی بود نه دستوری
کد خبر: 3509903
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته:

حضور ملی‌پوشان کاراته در نمایشگاه قرآن قلبی بود نه دستوری

گروه جامعه: عشرت شاه محمدی گفت: بازدید ملی‌‌پوشان کاراته از نمایشگاه قرآن، امری دستوری نیست، بلکه از علاقه بچه‌های ملی پوش نشئت می‌گیرد.

عشرت شاه‌محمدی، نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در حاشیه برگزاری بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان اینکه ارتباط ملی‌پوشان با قرآن، ارتباطی قلبی است، اظهار کرد: وقتی فهمیدم که وزارت ورزش و جوانان در نمایشگاه این دوره غرفه دارد بسیار خرسند شدیم، چون ملی پوشان ما دلبسته قرآن هستند و این امر را هم همیشه نشان داده‌اند، برای همین بدون اینکه دستور یا سفارشی باشد با رضایت قلبی در این مکان روحانی حضور پیدا کردیم.

وی افزود: وقتی بحث بازدید از نمایشگاه قرآن را با ملی پوشان کاراته در میان گذاشتیم تمامی ملی‌پوشان اظهار علاقه کردند که در این جلسه حضور داشته باشند، اما متاسفانه به دلیل کمبود جا این امکان فراهم نبود که همه تیم را با خود همراه کنیم برای همین توانستیم تنها تعدادی از ملی پوشان را همراه داشته باشیم، اما این اتفاق به شخصه برای من بسیار خوشحال کننده بود که جوانان این مرز و بوم با چه اشتیاقی به کارهای قرآنی علاقمند هستند. 

شاه‌محمدی ادامه داد: بد نیست خاطره‌ای را در این رابطه تعریف کنم. در مسابقات جهانی اندونزی ما یک روحانی را همراه خود برده بودیم تا به نوعی مسائل معنوی تیم را رسیدگی کند، با تعجب دیدیم که ملی‌پوشان ارتباط بسیار خوبی با وی برقرار کردند، حتی نماز جماعت همیشه در اردو برگزار می‌شد. این اتفاق نشان می‌دهد، اگر ما حمایت خوبی از کارهای فرهنگی داشته باشیم ورزشکاران ما نیز به این قبیل موضوعات علاقمند هستند.
توسل ورزشکاران به قرآن در مسابقات جهانی

وی تصریح کرد: بر این باورم که بسیاری از موفقیت‌ها‌ی ورزشکاران ما با توسل به قرآن و ائمه(ع) به دست آمده است. این نکته را من به خوبی در مسابقات فراوان دیدیم که چگونه جوانان این سرزمین با نیروی که از اهل بیت و قرآن می‌گیرند مسابقات را پیروز می‌شوند؛ این ویژگی را ما به عنوان مسئولان ورزشی باید حمایت کنیم تا در آینده شاهد اتفاقات بسیار بهتری در هنر این سرزمین باشیم. 

شاه‌محمدی در انتهای این گفت‌وگو تاکید کرد: جدا از حضور ملی‌پوشان در مراسم‌ مذهبی کارهای دیگری هم در فدارسیون کاراته انجام می‌شود تا جوانان ما بیشتر با فرهنگ قرآنی آشنا شوند. از جمله این اقدامات می‌توان به برگزاری جلسات دینی و بازدید از امکان مذهبی اشاره کرد.

captcha