نامزدهای ریاست جمهوری منابع مالی وعده‌ها را مشخص کنند
کد خبر: 3593753
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

نامزدهای ریاست جمهوری منابع مالی وعده‌ها را مشخص کنند

گروه اجتماعی: نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید به برنامه ششم توسعه پایبند باشد گفت: نامزدهای ریاست جمهوری باید حتماً منابع مالی وعده‌ها و نحوه هزینه کردها را مشخص کنند و اینکه تعهدی پشت تریبون گفته شود اما در عمل امکان تحقق نداشته باشد مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، امروز، 7 اردیبهشت‌ماه در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد با اشاره به پیشینه مدرسه‌سازی در استان مرکزی گفت: جامعه خیرین و جهاد مدرسه‌سازی در استان قبل از تشکیل مجمع خیرین و تصویب آیین‌نامه مجمع، از حدود 25 سال قبل شکل گرفت.
وی ادامه داد: میزان مشارکت خیرین استان مرکزی در مدرسه‌سازی تقریباً بیش از دو برابر منابع دولتی است این مشارکت نشان می‌دهد که مردم به اهمیت تربیت و تعلیم پی برده‌اند و در کنار سایر امور خیر، به امر مقدس مدرسه‌سازی بیشتر بها می‌دهند.
مقدسی افزود: تعلیم و تربیت جزو ارکان و آموزش‌وپرورش پایه توسعه هر کشور است، در برنامه‌های توسعه هر کشوری اگر نقش آموزش‌وپرورش پر رنگ باشد آن برنامه زیربنایی خواهد بود و قدر به نقش سیستم آموزشی بیشتر اهمیت داده شود یقیناً راه توسعه را بهتر پیدا می‌کنیم و هر چه از این امر فاصله بگیریم به مراتب آسیب خواهیم دید.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده در جریان تصویب برنامه ششم توسعه از آموزش‌وپرورش با توجه به اعتمادی که به این نهاد داشتم دفاع کردم مبنی بر اینکه بایستی روی این نهاد سرمایه گذاری بیشتری کرد، اختصاص منابع مناسب به آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری است نه هزینه؛ لذا این منابع را نباید به عنوان اعتبارات هزینه‌ای دید، امیدوارم شرایطی فراهم شود که هر ساله میزان توجه مسئولان به جایگاه تعلیم و تربیت پر رنگ شود.
مقدسی تصریح کرد: از نامزدهای ریاست جمهوری انتظار داریم به امر آموزش‌و‌پرورش توجه بیشتری داشته باشند و از همه مهمتر اینکه رئیس جمهور آینده باید نسبت به برنامه ششم توسعه متعهد باشد چراکه در موادی از برنامه ششم به بحث آموزش‌و‌پرورش پرداخته شده است. حداقل انتظار این است که به این مواد پایبند باشیم و جزو اولویت‌های رئیس جمهور آینده باشد.
وی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی گفت: منابع کشور محدود است و یقیناً نامزدهای ریاست جمهوری باید در برنامه‌هایی اعلامی خود از حالت کلی گویی و سخنرانی خارج شوند و به صورت کمی بگویند که چه کار خواهند کرد، وعده دادن در کنار آمار مناسب، شناخت مناسب از منابع کشور و تخصیص مناسب منابع، مهم است و می‌تواند ما را به آینده امیدوار کند.
مقدسی افزود: نامزدهای ریاست جمهوری باید حتماً منابع وعده‌ها و نحوه هزینه کردها را مشخص کنند و اینکه تعهدی پشت تریبون و در سخنرانی گفته شود اما در عمل امکان تحقق نداشته باشد مناسب نیست؛ لذا نامزدهای ریاست جمهوری باید اولاً به برنامه ششم توسعه متعهد باشند دوم اینکه مشخص کنند منابع را از کجا تأمین می‌کنند و وعده‌های ابهام آلود ندهند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم رئیس جمهور آینده به امر مقدس مدرسه‌سازی توجه داشته باشد همه وظیفه داریم در این مشارکت کنیم، در کنار مدرسه‌سازی ایمن کردن مدارس نیز باید از اولویت‌های خیرین باشد، پروژه‌های نیمه کاره نیز باید مورد توجه خیرین قرار گیرد. 52 میلیارد تومان پروژه نیمه‌کاره در استان مرکزی وجود دارد که باید با کمک خیرین زودتر افتتاح شوند.
captcha