برگزاری کنگره ملی پیشگیری از اعتیاد با مشارکت جهاد دانشگاهی استان مرکزی
کد خبر: 3628355
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
شاه‌محمدی خبر داد:

برگزاری کنگره ملی پیشگیری از اعتیاد با مشارکت جهاد دانشگاهی استان مرکزی

گروه اجتماعی: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: یکی از اقدامات مؤثری که با همکاری جهاد دانشگاهی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر انجام خواهد شد کنگره ملی پیشگیری از اعتیاد است این کنگره برای دومین بار در کشور در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نبی‌الله شاه‌محمدی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، در سومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر‌ اراک که امروز، سه شنبه 17 مردادماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: خوشبختانه دانشگاه‌های استان تعامل خوبی با ستاد مبارزه مواد مخدر دارند، در دانشگاه‌ها سعی داریم پنل دانشجویی اعتیاد را راه‌اندازی کنیم تا با استفاده از گفتمان دانشجویی آگاهی دانشجویان را در زمینه اعتیاد افزایش دهیم.
وی ادامه داد: یکی از نهادهای مؤثر که می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد و آگاهی بخشی به جامعه مؤثر عمل کند، جهاد دانشگاهی است از ظرفیت این نهاد بیشتر استفاده خواهیم کرد یکی از اقدامات مؤثر که با همکاری جهاد دانشگاهی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر انجام خواهد شد کنگره ملی پیشگیری از اعتیاد است این کنگره برای دومین بار در کشور در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
شاه‌محمدی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان توجه ویژه‌ای بر آموزش‌ در خصوص اعتیاد دارد به همین منظور سال گذشته 723 دهیار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد آموزش‌های لازم را دیدند و در هر کدام در منطقه‌ای که مسئولیت دارند اقدامات مؤثری انجام دادند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه استان مرکزی مستعد کاشت ماده مخدر«گل» است، گفت: تاکنون اقدامات و دروه‌های آموزشی برای آشنایی و جلوگیری از کشت این ماده مخدر  انجام شده و خوشبختانه کاشت این ماده در استان کاهش یافته است.
وی بیان کرد: باید نظارت بیشتری بر عطاری‌ها و آرایشگاه‌های زنانه انجام شود، متاسفانه در این دو صنف شاهد ورود افراد سودجو برای فروش مواد مخدر هستیم، باید از ظرفیت مؤسسات مردم نهاد و دستگاه‌ها برای نظارت هر چه بیشتر بر این اصناف استفاده کرد. این ستاد دوره آموزشی آشنایی با اعتیاد را برای اصحاب رسانه نیز برگزار خواهد کرد.
شاه‌محمدی ادامه داد: یکی از دلایل عدم ریشه‌کنی اعتیاد، نبود حمایت‌های بعد از ترک است، به همین منظور ادارات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعتباراتی را در زمینه اشتغال به افراد بهبود یافته اختصاص خواهند داد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در پایان بیان کرد: برنامه‌های مفرح و فرهنگی ارزشمندی در پارک‌های اراک توسط شهرداری برگزار می‌شود ولی جای آموزش پیشگری از اعتیاد در این برنامه‌ها خالی است بهتر است شهرداری با استفاده از پتانسیل پارک‌ها در جذب مخاطب، برنامه‌های آموزش اعتیاد را نیز در دستور کار قرار دهد.
captcha