بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازی‌سازان و شرکت‌های بازی‌سازی حمایت می‌کند
کد خبر: 3654431
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
کریمی‌قدوسی:

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازی‌سازان و شرکت‌های بازی‌سازی حمایت می‌کند

گروه فناوری اطلاعات: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای براساس پارامترهای مشخص شده در فاز اول از بازی‌سازان و در فاز دوم از شرکت‌های بازی‌سازی حمایت و تسهیلات ویژه‌ای برای‌شان درنظر گرفته است.

حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به حمایت از بازی‌های ایرانی با مضامین ارزشی اظهار کرد: به زودی آئین‌نامه حمایت از بازی‌های رایانه‌ای با مضامین ارزشی را برای بازی‌سازان منتشر خواهیم کرد و در این آئین‌نامه 40 پارامتر فرهنگی را لحاظ کرده‌ایم تا در نهایت شاهد بازی‌های فاخری باشیم.

وی افزود: اعتبار 10 میلیارد ریالی را تا پایان سال برای حمایت بلاعوض از بازی‌سازان قرار داده‌ایم و برای تحقق این امر فراخوانی اعلام می‌شود و بازی‌سازان، بازی‌ها را ارسال می‌کنند و در نهایت پس از داوری در کمیته‌ای تخصصی تأیید و مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: به زودی در قالب کارت بازی سازی، حمایتی دیگر از بازی‌سازان آغاز خواهد شد. بازی‌سازان با داشتن این کارت می‌توانند از تسهیلات ویژه‌ای همچون حضور در دوره‌های آموزشی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها بهره‌مند شوند. به واسطه این کارت‌ها به نوعی برای بازی‌سازان اعتبار و شخصیت حقوقی درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: فاز دیگر از حمایت‌های‌مان شامل شرکت‌ها می‌شود، یعنی براساس پارامترهایی، شرکت‌های بازی‌سازی رتبه‌بندی می‌شوند و در نهایت تسهیلات ویژه به آنها ارائه خواهد شد که این تسهیلات به نوعی حمایت از آنها محسوب می‌شود.

captcha