وحدت حوزه و دانشگاه از نیازهای جامعه ماست
کد خبر: 3673148
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
حجت‌الاسلام طزری:

وحدت حوزه و دانشگاه از نیازهای جامعه ماست

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه خیرآباد ورامین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از نیازهای جامعه اسلامی ماست، چیزی که سالهاست دشمنان به‌دنبال برهم زدن این وحدت هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر طزری، امام جمعه خیرآباد ورامین، 24 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این بخش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از نیازهای جامعه اسلامی ماست، چیزی که سالهاست دشمنان به‌دنبال برهم زدن این وحدت هستند تا این‌گونه القا کنند که دانشگاه از این تهی است و حوزه از علم، در صورتی که امروز باید با کمک علم و تولید آن و همراه تدین به جامعه کمک کرد.
وی اظهار کرد: بودجه سال 97 در هفته گذشته تقدیم مجلس شد تا به تصویب مجلس برسد، آنچه در این زمینه نیاز به بیان بوده آن است که در مجموع بودجه به اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه‌ای نشده است و درآمدها همچنان بر خام‌فروشی نفت استوار است.
امام جمعه خیرآباد افزود: بودجه عمرانی نسبت به سال قبل کاهش داشته است و این با ایجاد اشتغال منافات دارد، هزینه عوارض خروج از کشور حداقل سه برابر شده است، این مطلب برای سفرهای توریستی مانعی ندارد اما برای سفرهای زیارتی و اماکن مقدس همچون اربعین پذیرفتنی نیست.
وی بیان کرد: حذف یارانه‌ها در صورتی درست است که افراد فقیر از غنی تشخیص داده شوند و حال آنکه عده‌ای ثروتمند، هنوز یارانه می‌گیرند، عده‌ای از فقرا حذف شده‌اند، لذا این امر نیازمند اطلاعات کافی است.
امام جمعه خیرآباد با توجه به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به بیت‌المقدس، گفت: هر چند به ظاهر امری خطرناک است اما باعث وحدت همه مسلمانان و آغاز پایان اسرائیل شد.
وی عنوان کرد: عده‌ای همچون اتحادیه اروپا و بعضی از کشورهای منطقه به‌دنبال آن هستند که بیت‌المقدس را به شرقی و غربی تبدیل کنند و ما نیز خواهان یکپارچگی بیت‌المقدس برای مسلمانان هستیم.

captcha