«معنویت قدسی از نگاه قرآن» به بازار نشر رسید
کد خبر: 3673435
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

«معنویت قدسی از نگاه قرآن» به بازار نشر رسید

گروه ادب: کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن» نوشته علیرضا نوبری با همکاری دانشگاه معارف اسلامی روانه بازار نشر شد.

«معنویت قدسی از نگاه قرآن» به بازار نشر رسید

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «معنویت قدسی از نگاه قرآن» با رویکرد تحلیل سازمانی نوشته علیرضا نوبری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه معارف اسلامی در 368 صفحه، قطع وزیری و با قیمت 18 هزار تومان منتشر شد.
معنویت واژه‌ای است کانونی با دامنه‌ای گسترده که با سرشت انسان مرتبط و بر بینش‌ها، گرایشات و کنش‌های جوامع بشری اثرگذار است. این واژه با توجه به خاستگاه الهی و غیرالهی‌اش به دو قسم قدسی و غیرقدسی تقسیم می‌شود. معنویت قدسی با رویکرد قرآنی، به نیازها و استعدادهای انسان نگاهی جامع دارد و با توجه به سه مقوله نیاز، هدف و استعداد انسان به تنظیم داده‌های اندیشه‌ای و رفتاری می‌پردازد.
نویسنده در «معنویت قدسی از نگاه قرآن» ضمن ارائه تعاریف موجود از معنویت و سازمان، به آسیب‌شناسی آنها روی آورده و در ادامه با بررسی دقیق و گسترده آیات قرآن کریم، ضمن معناشناسی معنویت قدسی، به ارکان، مبانی و ویژگی‌ها و آثار آن نیز پرداخته است تا چارچوبی مشخص را از این عرصه جدید معنویت به سامان برساند. این فرآیند باعث نشان دادن قابلیت معنویت قدسی در مدیریت سازمانی و نشان دادن قابلیت والای قرآن کریم در ارائه نظریه‌های نو در مباحث علوم انسانی می‌شود. از سویی دیگر سعی کرده است افزون بر مفهوم‌شناسی دقیق از واژه معنویت در نگاه قدسی و وحیانی، به آسیب‌های دیگر مکاتب مدعی معنویت نیز اشاره کند.
این کتاب از سه فصل با عناوین «معنویت» (معناشناسی معنویت، رویکردهای معنویت و نسبت شناسی آن با مفاهیم همسو، آسیب شناسی معنویت غیرقدسی)، «معنویت در سازمان» (سازمان و نظریه‌های آن، معنویت سازمانی و رویکردهای معنویت در سازمان)، «معنویت قدسی در سازمان با رویکرد قرآنی» (مبانی، چیستی، ارکان، ویژگی‌ها و آثار معنویت قدسی از نگاه قرآن) تشکیل شده است.

captcha