اهتزاز پرچم فلسطین درجاکارتا
کد خبر: 3673553
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

اهتزاز پرچم فلسطین درجاکارتا

دهها هزار نفر از مردم مسلمان اندونزی بار دیگر امروز در تظاهرات گسترده ای در حمایت از قدس و علیه آمریکا شرکت کردند و پرچم فلسطین را در نزدیکی سفارت آمریکا به اهتزار درآوردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از ایرنا؛ هزاران نفر از گروه های مختلف مردمی این کشور از مناطق مختلف شهر جاکارتا به سوی یکی از میدان های اصلی منتهی به سفارت آمریکا در این شهر راهپیمایی کردند تا اعتراض خود را به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان دهند.
به گزارش منابع خبری، این تظاهرات بزرگترین تجمع اعتراض آمیز مردم مسلمان اندونزی پس از موضع گیری ترامپ علیه قدس بوده است.
پلیس اندونزی تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی را بیش از 80 هزار نفر برآورد کرده است .
اگر چه این اعتراضات به آرامی در مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا برگزار شد، اما تحت نظارت شدید حدود 20 هزار نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی این کشور قرار داشت.
انور عباس ' دبیر کل شورای علمای اندونزی و یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات در سخنانی در جمع متعترضان اندونزیایی گفت: ما از همه کشورها می خواهیم تا با تصمیم یکجانبه و غیرقانونی رئیس جمهور آمریکا برای انتخاب قدس به عنوان پایتخت صهیونیست ها مقابله کنند.
عباس افزود: ما از همه مردم اندونزی نیز خواسته ایم تا تمام کالاهای آمریکایی و اسرائیلی را مورد تحریم قرار دهند.
به گفته وی، نامه اعتراضی گروه های شرکت کننده در این تظاهرات اعتراض آمیز نیز نسبت به اقدام ترامپ درموردقدس تسلیم سفارت آمریکا در اندونزی خواهد شد.
بسیاری از معترضان پرچم های سفید فلسطین را در حالی که شعارهای ضد آمریکایی سرمی دادند، حمل کردند.
بر روی تعداد زیادی از پلاکاردهای معترضان عبارت های ' صلح ، عشق و آزادی فلسطین ' نقش بسته بود.
علاوه براین راهپیمایان اندونزیایی شامل مردان، زنان، و کودکان ضمن سردادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا، در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اقدام به اهتزاز پرچم فلسطین در سراسر مسیر راهپیمایی به ویژه در مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا کردند.
پس از اعلام موضع ترامپ در مورد قدس، گروه ها و احزاب سیاسی و مردم مسلمانان اندونزی تاکنون چندین تظاهرات گسترده علیه آمریکا برگزار کردند.
جاکارتا هفته گذشته نیز شاهد خروش معترضان علیه آمریکا در مقابل سفارت این کشور بود.
گفته می شود همزمان با جاکارتا ، راهپیمایی های اعتراض آمیز دیگری نیز در استان های مختلف این کشور برگزار شده است.
جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی از جمله نخستین رهبران کشورهای اسلامی بود که با اظهارات ترامپ در مورد قدس مخالفت کرد و گفت که این اقدام وی برخلاف قطعنامه های سازمان ملل است.
دولت ، مردم و گروههای مختلف سیاسی و احزاب اندونزی خود را یکی از حامیان اصلی فلسطینی ها می دانند و این کشور روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارد.

captcha