ناوگان حمل و نقل عمومی یزد نیازمند نوسازی و توسعه است
کد خبر: 3673631
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲

ناوگان حمل و نقل عمومی یزد نیازمند نوسازی و توسعه است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با انتقاد از فرسودگی زیاد ناوگان حمل و نقل عمومی یزد گفت: باید اقدامات لازم در ارتباط با نوسازی این ناوگان، توسعه آن و بهبود جایگاه حمل و نقل عمومی در یزد انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران بخش حمل و نقل استان یزد با وی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به حمل و نقل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که باید حتما در این عرصه به آن توجه شود این است که به هیچ عنوان نباید در حمل و نقل به ویژه در بخش مسافربری دقت و صبر است.
وی خاطرنشان کرد: تمام مسافران و بارهایی که برای حمل و نقل از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، امانت‌هایی هستند که باید تمام تلاش صورت پذیرد تا این امانت‌ها به سلامت به مقصد برسند.
امام جمعه یزد افزود: کوچکترین بی دقتی یا عجله در تمام کارها ممکن است آسیب زا باشد ولی آسیبی که در این عرصه بر اثر عجله یا بی دقتی وجود دارد، بسیار زیاد و جبران ناپذیر است.
ناصری یزدی با بیان اینکه انجام درست این کار با وجودی که سختی زیادی دارد، با اجر و پاداش اخروی و الهی بسیاری هم همراه است، تصریح کرد: اخلاق رانندگی، برخورد درست با مسافران و موارد مختلف دیگر را باید به رانندگان آموزش داد و بر رعایت هرچه بهتر آن تاکید صورت پذیرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصادفات و تلفات رانندگی در ایران را بسیار دردناک دانست و افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود که جلوی این میزان زیاد تلفات گرفته شود.
وی ادامه داد: در این زمینه لازم است فرهنگ‌سازی درست انجام شود که مردم قوانین را رعایت کنند و در کنار آن ایمنی وسایل نقلیه هم افزایش پیدا کند.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه موتورسیکلت سواران الان برای یزد به یک معضل تبدیل شده، گفت: با توجه به اینکه جوانان الان از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، باید موتورهای سبک و برقی که امکان رانندگی با سرعت بسیار زیاد ندارند در یزد تولید و در اختیار جوانان قرار گیرد.
ناصری یزدی تصریح کرد: با این اقدام می‌توان برای استفاده از موتورسیکلت‌های فعلی شرایط خاص از جمله شرط سنی و گواهینامه‌های خاص استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از فرسودگی زیاد ناوگان حمل و نقل عمومی یزد گفت: باید اقدامات لازم در ارتباط با نوسازی این ناوگان، توسعه آن و بهبود جایگاه حمل و نقل عمومی در یزد انجام شود.

captcha