کاهش تلفات تصادفات نیازمند فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 3673634
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲

کاهش تلفات تصادفات نیازمند فرهنگ‌سازی است

گروه اجتماعی: شهردار یزد گفت: متاسفانه تلفات تصادفات رانندگی چه در حوزه درون شهری و چه در حوزه برون شهری زیاد بوده و لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم در جامعه برای رعایت قوانین انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، مهدی جمالی‌نژاد، شهردار یزد 26 آذرماه در دیدار مدیران حمل و نقل استان یزد با آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که همیشه مهم بوده و هست، بحث حمل و نقل و ترافیک است، اظهار کرد: این موضوعات در قرن اخیر به عنوان یکی از موضوعات و مشکلات اساسی درون و برون شهری تبدیل شده است.
وی ادامه داد: در شهرداری پیش از این سازمان‌ها مستقل بودند ولی با چارت جدید ابلاغ شده، این سازمان‌ها در یک سازمان ادغام شدند و کار بسیار سنگین شده است.
شهردار یزد تصریح کرد: اگر بتوانیم مسائل حمل و نقل در استان یزد را توسعه دهیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود ولی در عین حال این کار کاری بسیار سنگین و هزینه‌بردار است.
جمالی‌نژاد با بیان اینکه امیدواریم که بتوانیم این مشکلات را در اسرع وقت برطرف کنیم، گفت: ناوگان اتوبوس‌رانی شهر یزد متاسفانه عمر زیادی دارد و باید بتوانیم جوان سازی این ناوگان را در دستور کار قرار دهیم.
وی افزود: در صورتی که مدیریت شهری در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد، مردم هم کمتر از وسایل نقلیه خود استفاده می‌کنند و برای تردد از وسایل و حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.
شهردار یزد ادامه داد: متاسفانه تلفات تصادفات رانندگی چه در حوزه درون شهری و چه در حوزه برون شهری زیاد بوده و لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم در جامعه برای رعایت قوانین انجام شود.
جمالی‌نژاد گفت: لازم است ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه بخشیده و در زمینه جوان سازی این ناوگان قدم برداریم تا مردم هم ترغیب به استفاده از آن شوند.

captcha