مشکات؛ مسابقه‌ای تلویزیونی متفاوت در حوزه قرائت
کد خبر: 3698625
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

مشکات؛ مسابقه‌ای تلویزیونی متفاوت در حوزه قرائت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «مسابقه تلویزیونی مشکات» با طرح و شیوه‌ای نوین در ایام عید به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، محمدرضا خالقی، مدیر گروه مسابقات و جلسات شبکه قرآن و معارف سیما از تولید و پخش «مسابقه تلویزیونی مشکات» با طرح و شیوه‌ای نوین و گرافیکی متفاوت در ایام نوروز 97 خبر داد.
وی گفت: با توجه به اهمیت مسابقات مختلف قرآنی و معارفی که در طول سال در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود، به این نتیجه رسیدیم که این مسابقات را نیز در قالب تلویزیونی و با سبک و سیاقی متفاوت و نوین تولید کرده و که اولین دوره این مسابقات تحت عنوان مشکات در ایام عید نوروز 97 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد .

مشکات؛ مسابقه‌ای متفاوت تلویزیونی در حوزه قرائت
خالقی به ویژگی‌های مسابقه تلویزیونی مشکات اشاره کرد و اظهار داشت: متسابقین این دوره از مسابقات که همگی در حوزه قرائت قرآن فعالیت می‌کنند، نفرات برگزیده استان‌های مختلف کشور می‌باشند که در مشکات به رقابت خواهند پرداخت.
مدیر گروه مسابقات و جلسات قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما پخش پشت صحنه حضور شرکت‌کنندگان را از دیگر ویژگی‌های مشکات خواند و افزود: از بدو ورود متسابق به محل مسابقه تا مراحل آماده‌سازی‌، گفت‌وگو‌، اجرا و تمامی اتفاق‌هایی که ممکن است در پشت صحنه یک مسابقه تلویزیونی رخ دهد تصویر گرفته خواهد شد و در قالب مستند پخش می‌شود.
وی حضور داوران را از اهم ویژگی‌های این مسابقه خواند و گفت: محمدرضا ابوالقاسمی، محمدجواد پناهی و حیدر کسمایی در بخش تجوید، سیدجواد سادات فاطمی، حسین اخوان‌اقدم و سعید رحمانی در بخش وقف و ابتدا، اسماعیل مومن‌ثانی، احمد لیایی و حمید شاکرنژاد در بخش صوت و همچنین محمود لطفی‌نیا، رضا محمدپور و صالح اطهری‌فرد نیز در بخش لحن داوری این دوره از مسابقات را برعهده دارند، ضمن اینکه ریاست هیئت داوران برعهده محمد بنیادی می‌باشد.
خالقی بیان کرد: سعی برآن شده در این مسابقه حقی از شرکت‌کنندگان ضایع نشود و در راستای رضایت متسابق اگر شرکت‌کنندگان اختلافی با رای داوران دارند در همان مسابقه مطرح خواهند نمود و داوران با مشورت و همفکری اعتراض را بررسی و رای قطعی را اعلام می‌کنند، ضمن اینکه برای نخستین بار در چنین مسابقاتی از امکان ویدیو چک نیز استفاده خواهد شد.
لازم به ذکر است، «مسابقه تلویزیونی مشکات» به تهیه‌کنندگی پرویز امیری و اجرای سیدوحید مرتضوی کاری از گروه مسابقات و جلسات قرآنی شبکه قرآن و معارف سیماست که در 8 قسمت و در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار و در ایام نوروز 97 به روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

انتهای پیام

captcha