مؤسسات قرآنی خودجوش، چوب نبود حمایت‌های مسئولان را می‌خورند
کد خبر: 3698917
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
عظیمی:

مؤسسات قرآنی خودجوش، چوب نبود حمایت‌های مسئولان را می‌خورند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه سروش جاودانه وحی اظهار کرد: انجام فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور متأسفانه به صورت انحصاری شده است که باید این انحصار شکسته و به فعالیت‌های مؤسسات قرآنی خودجوش بها داده شود.

سروش عظیمی، مدیر مؤسسه سروش جاودانه وحی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا در پاسخ به خبری مبنی بر «لغو مجوز یکی از مسابقات قرآن بخش مردمی/ رعایت نکردن شاخص‌ها» و طرح این موضوع که مؤسسه سروش جاودانه وحی اجازه برپایی چنین مسابقاتی را ندارد، گفت: با توجه به مطالبی که رئیس کمیته نظارت ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن درباره مسابقات ملی سروش وحی اعلام کردند، متأسفانه می‌توان گفت کاملاً یک‌طرفه است. ستاد برگزاری این دوره از مسابقات چندین بار از ایشان و همچنین طی نامه‌ای از حجت‌الاسلام حسینی خواستیم که برای ارزیابی مسابقات به مشهد مقدس بیایند که متأسفانه بهایی به این درخواست داده نشد.
وی ادامه داد: قبل از اینکه مجوز مسابقات قرآن به صورت آزمایشی در استان از سوی ستاد اخذ شود، مؤسسه سروش جاودانه وحی با هدف برگزاری مسابقات به صورت ملی تبلیغات خود را آغاز کرده بود. این مؤسسه با سابقه‌ای 15 ساله در زمینه فعالیت‌های قرآنی، از این امر آگاهی نداشت که برای برپایی مسابقه در سطح ملی باید مجوز دریافت شود اما با مشورتی که دوستان داشتند اقدامات برای دریافت مجوز انجام شد و یکی از دلایلی که مسابقات با شاخصه‌های ابلاغی از سوی ستاد عالی مسابقات سازگاری نداشت همین موضوع بود.

مؤسسات قرآنی خودجوش، چوب نبود حمایت‌های مسئولان را می‌خورند
عظیمی در ادامه با اشاره به دلیل دوم که بر نبود شاخصه‌های ابلاغی مسابقات دلالت دارد، بیان کرد: برخی از مسئولان استانی و کشوری در دیدارهایی که داشتند، قول‌های مساعدی در جهت همیاری و حمایت از هدفمندی ترویج قرآن کریم داشتند که متأسفانه در زمان برپایی مسابقات هیچ یک از مسئولان اعم از اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی هیچ گونه پشتیبانی از مسابقات نکردند و اگر هم بود بسیار ناچیز و اندک بود.
مدیر مؤسسه سروش جاودانه وحی تصریح کرد: طبق مصوبه‌ای که با شورای شهر مشهد مقدس داشته‌ایم، مقرر بود جوایز این دوره از مسابقات تأمین شود که نبود بودجه از سوی این نهاد مسابقات را زیر سؤال برد. متأسفانه با طناب پوسیده مسئولان به چاه افتادیم. در این راستا هم وجهه مؤسسات خدشه‌دار شد.
عظیمی ادامه داد: بخش فنی این مسابقات بر‌عهده مؤسسه انوار‌ المصطفی(ص) العالمیه با مدیریت مصطفی حاجی‌حسنی‌ کارگر، برادر شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر انجام شد که یادواره این شهید والامقام، شهدای مدافع حرم و شهدای قیام گوهرشاد بود. ایشان نیز بهترین داوران کشور را برای این مسابقات فراخوان داده بودند. بخش فنی مسابقات به صورت کیفی از سطح بالایی برخوردار بود.
وی در گلایه‌ای از مسئولان بیان کرد: انجام فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور متأسفانه به صورت انحصاری شده است. انحصار باید شکسته شود و بهایی به فعالیت‌های مؤسسات قرآنی که با هدف ترویج فرهنگ قرآنی ‌میان نوجوانان و علاقه‌مندان مشغول هستند، داده شود. برخی از مسئولان و اساتید منحصراً مدعی هستند که باید زیر نظر آنها فعالیت‌های قرآنی انجام شود و اجازه فراملی در سطح مشهد و کشور داده نمی‌شود.
مدیر مؤسسه سروش جاودانه وحی ادامه داد: چرا مسئولانی با مؤسساتی که به صورت کاملاً خود‌جوش و مردمی در این سطح قرآنی حرکت کرده‌اند و موفق به برپایی مسابقات شده‌اند را حمایت نمی‌کنند و آیا باید تنها بخشی دیگر وارد میدان قرآنی شوند و اجازه ورود به دیگران نیز باید داده شود. برپایی مسابقات با حداقل هزینه‌ها انجام شد اما گاهاً شاهد مسابقاتی در سطح کشور هستیم که با هزینه‌های بسیار بالا برگزار می‌شود.
عظیمی اظهار کرد: در دیداری که جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری در دو سال گذشته داشتند، طی صحبتی که با ایشان صورت گرفت، مجوز این مسابقات را با موافقت ایشان کسب کردیم و مورد تشویق ایشان قرار گرفتیم‌.
یادآور می‌شود، مسابقات قرآنی سروش وحی در تاریخ 30 آبان‌ماه سال جاری تا 5 آذر‌ماه سال جاری به صورت ملی برگزار شد.

انتهای پیام 

سمیه عیادی

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۱۲
0
0
باسلام ودرود بر مدیر توانمند و خسته ناپذیر استاد عظیمی عزیز
بخدا حرفای شما درد دل تمام موسسات کشور است.
چرا موسسات فعال حاشیه شهرها حمایت نمیشوند؟
این بودجه ها به کجا می رود؟
چرا موسساتی مثل شما حمایت نمیشوند؟ علاوه براینکه حمایت نمیشوند ، بعضی از مسئولین دنبال خراب کردن این فعالیت ها هستن.
باید ردزی این مسئولین جواب این حرکت های غیر قرآنی را بدهند.
از خداوند برای شما صبر و تحمل مسئلت دارم
اجرکم عندالله
مردیان از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۲۲
0
0
درود خداوند بر شما استاد عظیمی عزیز
تا کی کشور ما در جامعه قرآنی انحصار افراد خاص باشد؟
انشاءالله بزودی کمپینی بزرگ در کشور راه اندازی میشود و این انحصار را به حول و قوه الهی می شکنیم.
راهتان نورانی جناب عظیمی عزیز
مهدوی از تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۲۶
0
0
احسنت به شما مدیر قرآنی عزیز
مصاحبه شما درددل همه مدیران کشور است، ما دعا میکنیم مسئولین ما اول هدایت شوند اگر قابل هدایت نباشند آنها را لعن میکنیم تا عمل به قرآن را سرلوحه زنگیشان بدانند نه کارو کاسبی'
خداوند پشت و پناهتان باشد جناب عظیمی
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۵ - ۲۱:۰۳
0
0
مراکز فرهنگی زیادی در حال فعالیت هستن اما خروجی هیچ
اگر موسسه خروجی و فرهنگ سازی نداره
همون بهتر که نباشه
از وضع فرهنگ جامعه معلومه چقدر عملکرد مثبت داشتین
captcha