جشنواره قرآنی اهل بیت(ع) و تلاوت به سبک‌های مختلف
کد خبر: 3699044
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵

جشنواره قرآنی اهل بیت(ع) و تلاوت به سبک‌های مختلف

گروه فعالیت‌های قرآنی- نهمین جشنواره قرآنی اهل بیت(ع) با استقبال علاقه‌مندان و همچنین تلاوت قاریان نوجوان و جوان به سبک‌های مختلف در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نهمین جشنواره قرآنی اهل بیت(ع) شامگاه گذشته، 20 اسفندماه با حضور قاریان، حافظان و مسئولان قرآنی استان خراسان رضوی و نیز با حضور اساتید و قرآن آموزان موسسه قرآنی صراط در مشهد برگزار شد.

جشنواره

برگزاری 40 جلسه قرآن در طول سال

این مراسم که همزمان با برگزاری جلسه قرآن اهل بیت(ع) به صورت هفتگی و به عنوان آخرین جلسه در سال 96 برگزار شد، ابراهیم الهی، مجری مراسم با اعلام اینکه این جلسه قرآنی در ایام نوروز تعطیل است، عنوان کرد: در سال 96 با برگزاری 40 جلسه هفتگی و 10 محفل انس با قرآن، عملکرد خوبی نسبت به سنوات گذشته داشتیم که امیدواریم در سال جدید بهتر از این عمل کنیم.

جشنواره

بهره‌گیری از قرآن‌آموزان جلسه قرآن اهل بیت(ع) در جلسات تفسیر ماه رمضان

از نکات قابل توجه در این مراسم نورانی که با 15 تلاوت از قاریان نوجوان و جوان به سبک های مختلف همراه بود، تأثیرگذاری تلاوت ها از همان ابتدای مجلس بود که در این خصوص محمدجواد اعلمی، استاد و پیشکسوت قرآنی و مسئول جلسات تفسیر آیت‌الله سیداحمدعلم الهدی، امام جمعه شهر مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پس از شنیدن تلاوت چند نوجوان در ابتدای مجلس به برنامه های جلسه تفسیر در مهدیه مشهد در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این جلسات در ماه رمضان هر روز برگزار می شود که در نظر دارم برنامه یک هفته تلاوت قبل از شروع مباحث تفسیری امام جمعه را به قرآن آموزان این جلسه اختصاص دهم.

جشنواره

نتیجه اندیشیدن در خلقت خداوند رسیدن به «رَبَّنَا» است

در بخش دیگر این مراسم محمدصادق علمی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی به بخشی از آیه 191 سوره آل عمران «... وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا ...،و در آفرينش آسمانها و زمين مى‏ انديشند [كه] پروردگارا» که توسط سعید مهوشیان، مدرس و قاری مشهدی تلاوت شد، اشاره کرد و گفت: نتیجه اندیشیدن در خلقت آسمان ها و زمین باید این باشد که انسان به «ربنا» برسد و این یعنی هدایت.

جشنواره

این استاد قرآن همچنین با تبریک سال نو و فرارسیدن بهار طبیعت عنوان کرد: خداوند هر کجا در قرآن به خشک بودن و مرده بودن زمین در فصل زمستان اشاره کرده و فرموده: «ونزلنا من السمآء ماءً مبارکاً، و از آسمان آبى پر بركت فرود آورديم»، «رِزْقًا لِلْعِبَادِ وَأَحْيَيْنَا بِهِ بَلْدَةً مَيْتًا كَذَلِكَ الْخُرُوجُ، سرزمين مرده‏ اى را زنده گردانيديم رستاخيز [نيز] چنين است»، (آیات 9 و 11 سوره ق). یعنی زنده شدن انسان هم همینطور است لذا انسان باید از دیدن این پدیده‌ها به یاد حیات اخروی خود و صحنه‌های قیامت بیفتد.

جشنواره

همچنین در بخش دیگر این محفل قرآنی، محسن امامی کشفی، مدرس قرآن با تقدیر از تلاوت سلیمان جعفری، قاری ممتاز قرآن که به سبک مرحوم منشاوی تلاوت کرد و با استقبال فراوان حضار در مراسم روبه رو شد، تصریح کرد: 18 سال پیش در محفلی که قریب به 800 نفر حضور داشتند، علاقه مندان تلاوت به سبک منشاوی تا 00:30 بامداد پای تلاوت این قاری خوشخوان می نشستند و به هنگام فرود از وی می خواستند که ادامه دهد.

جشنواره

سبک تلاوت استاد منشاوی در سوره «حمد»

وی در خصوص سبک تلاوت منشاوی در سوره «حمد»، گفت: شروع این سوره با مقام رهاوی از زیر مجموعه دستگاه رست است که در عبارت «ایاک نعبد» مدلاسیون می زند به دستگاه صبا.

جشنواره
امامی در ادامه به معنای کلمه مدلاسیون اشاره کرد و افزود: مدلاسیون به معنای تلفیق است طوری که فالش نشود و خروج لحنی احساس نشود و از نت درجه غماز، دو مقام با هم ترکیب شوند.

جشنواره

گفتنی است، این مراسم معنوی با حضور مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و همچنین هاشم مجتهدزاده، هاشم زاهدمقدم و علی احمدآبادی، اساتید پیشکسوت قرآنی، وحید مجتهدزاده و حمید صفدری، قاریان قرآن برگزار شد و سلیمان جعفری، سعید مهوشیان، محمد مرادیان، امید رمضانی، احسان قوی، سعید دشتبان و مصطفی خاکساری، قاری قرآن و همچنین قاریان نوجوان سجاد طباطبایی، محمدصادق صارمی، رضا فراستی، محمد میرافضلی، عماد شریفی خواه و داود اعتضادی به تلاوت قرآن پرداختند.

جشنواره

یادآور می شود، در پایان مراسم از 50 استاد، خادم و پیشکسوت قرآنی و نوجوانان موفق در عرصه حفظ و تلاوت قرآن با اهداء هدایایی تجلیل و تقدیر شد.

جشنواره
ابراهیم الهی

انتهای پیام

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شربتداران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۱۵:۵۹
0
0
خیلی عالی به خدا وقتی تو این مجالس مردمی و خودجوش شرکت می کنم معنای واقعی خدمت و فعالیت قرآنی را می فهمم که بدون هیچ اختصاص بودجه و گزارش ریالی به نحو احسن برگزار میشه.
احرتون با سیدالشهداء
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۱:۴۱
0
0
خداخیربهد شمارابرنامه خوب وپرباری بود
محسن لطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۳:۱۲
0
0
دروووووووووووود
خسته نباشید
captcha