صحیفه سجادیه؛ مژده‌دهنده روشنی و پاک‌دلی
کد خبر: 3699321
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

صحیفه سجادیه؛ مژده‌دهنده روشنی و پاک‌دلی

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهر فهرج بیان کرد: بیایید نوروز بهاری خود را با کتاب، طراوت بخشیم؛ همان‌گونه که صحیفه سجادیه از روشنی و آینده حرف می‌زند و یاران امام زمان(عج) ضمن پیروی از مکتب غنی قرآن پاک‌دل، کمال‌خواه و پرسش‌گر هستند.

صحیفه سجادیه؛ مژده‌دهنده روشنی و پاک‌دلی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا نبأ، دوره آموزشی «آشنایی با نیایش‌های عارفانه و بیدارگر امام سجاد(ع)» با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی شهید مبارز، ملا‌محمدعلی لطفیان سرگزی و مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه امروز، 21 اسفندماه در شهر فهرج استان کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهر فهرج با بیان اینکه پرسش‌گری، از آغاز آفرینش انسان، رخ‌نمایی کرده و هرکسی که سؤال‌هایش آسمانی و پرسش‌هایش حقیقت‌طلبانه است، دانش و بینش خردورزانه پاسخش خواهد بود، گفت: کتاب «صحیفه سجادیه» یار مهربانی است که همگان را مشفقانه پند می‌دهد و اهل بیت(ع) ما را به هم‌نشینی با آن ترغیب کرده‌اند تا روح بشر به‌خوبی پرورش یابد.

وی با شعار «بیایید نوروز بهاری خود را با کتاب طراوت بخشید»، عنوان کرد: صحیفه سجادیه از روشنی و آینده حرف می‌زند و یاران امام زمان(عج) ضمن پیروی از مکتب غنی قرآن پاک‌دل، کمال‌خواه و پرسش‌گر هستند.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهر فهرج معارف بلند صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه را گوارای دل‌های عطشناک پرسش‌گر و دانش‌جو خواند و افزود: از بهترین روش‌های امام سجاد(ع) برای پاسداری از فرهنگ عاشورایی اسلام که حکایت از بینش عمیق و زمان‌شناسی آن حضرت دارد، عرضه نیایش‌های عرفانی و روشنگر است که در حقیقت آمیزش عرفان و حماسه یکی از بارزترین جلوه‌های معنوی فرهنگ عاشورا نیز است.
وی بیان کرد: امام سجاد(ع) میراث‌دار قافله حماسه، عرفان و عشق بود که برای احیا و پاسداری از آن در مقابل شیطان‌ها و شیطان‌صفتان جبهه باطنی گشود و ارتباط حقیقی با آفریدگار جهان را به‌عنوان یکی از علل قیام عاشورا برای تمام انسان‌های خداجو و حقیقت‌طلب عرضه کرد.

حجت‌الاسلام لطفیان اظهار کرد: از منظر صحیفه سجادیه، حقیقت نماز عین حقیقت اسلام است و آشکار شدن حقیقت نماز بر نمازگزار هدف نهایی نیست، بلکه اصولا نماز وسیله رسیدن انسان به خدا و تقرب یافتن به درگاه حق و حقیقت است.

وی افزود: انسان دارای طرح‌ها و الگوهای تکوینی و بالقوه‌ای است که در قالب استعدادهای نهفته او، شکل گرفته است و در صورت ایجاد محیط مناسب و شرایط تعاملی بین طبیعت و فرهنگ خویش آن را به فعلیت می‌رساند.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهر فهرج نقش مربی و معلم را مددیار و مشوق دانست و عنوان کرد: مربی و معلم تنها شرایط بهینه زایش حقیقت در دل متربی را فراهم می‌کنند و کشف، زایش و خلق از آن خود متربی است. لذا متربی موم نیست بلکه بذری است پر از استعداد و دارای طرح‌ها والگوهای تکوینی و بالقوه‌ای که در قالب استعدادهای نهفته او شکل گرفته است و در صورت ایجاد محیط مناسب و شرایط تعاملی بین طبیعت و فرهنگ خویش آن را به فعلیت می‌رساند.

محمود لطفیان

انتهای پیام

captcha