خلأهای آموزشی در حوزه کارآفرینی از عوامل محقق‌نشدن اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3700537
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خلأهای آموزشی در حوزه کارآفرینی از عوامل محقق‌نشدن اقتصاد مقاومتی است

گروه اقتصاد ــ منصوری تأکید کرد: مهم‌ترین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی در سال 96 عدم آموزش به جوانان است تا بتوانند اقدام به کارآفرینی کنند؛ آموزش‌هایی که دانش‌آموزان ما می‌بینند مربوط به پنجاه سال پیش است و تغییری در آن صورت نگرفته است.

کمبود نقدینگی مانع اقتصاد مقاومتی نیست/ جوانان تخصص کافی ندارند

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، به ارزیابی خود از میزان تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: بنده معتقدم با توجه به نرخ بیکاری زیادی که در میان فارغ‌التحصیلان وجود دارد همچنان فاصله بسیاری با تحقق این شعار داریم و علت اصلی این مسئله هم عدم وجود حرفه مناسب در میان جوانان و فارغ التحصیلان است.
وی ادامه داد: مهم‌ترین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی در سال 96 عدم آموزش به جوانان است تا بتوانند اقدام به کارآفرینی کنند. آموزش‌هایی که دانش‌آموزان ما می‌بینند مربوط به پنجاه سال پیش است و تغییری در آن صورت نگرفته است. رهبر معظم انقلاب فرمودند نیازمند تحولی بنیادی در امر آموزش و پرورش هستیم اما با این وضعیت نمی‎توانیم به تولید و اشتغال برسیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: باید جوانان کشور را به مرحله‌ای برسانیم که با اتمام تحصیلات و دریافت دیپلم، توانایی ایجاد شغل برای خود و شاید هم برای چند نفر دیگر را داشته باشد اما اکنون آموزش و پرورش ما تخصصی نشده است و با مکانیزم‌های قدیمی به امر آموزش می‌پردازد.
منصوری درباره عدم همکاری نظام بانکی با تولیدکنندگان اظهار کرد: بنده معتقدم این مسئله چندان مهمی نیست؛ چراکه مشکل تولید و اشتغال به نقدینگی مربوط نمی‌شود و اساسا برخی وام را دریافت کرده و باز پس نمی‌دهند. البته در مجلس هم طرحی برای وام اشتغال‌زایی تا سقف 20 میلیون تومان تصویب شد که می‌تواند کمک مناسبی باشد اما بنده معتقدم افراد باید به چنان سطحی از توانایی برسند که برای ایجاد شغل نیازی به نظام بانکی نداشته باشند.
وی با تأکید بر مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد و رفع مشکل تولید و اشتغال اظهار کرد: اکنون طرحی را در مجلس آماده کرده‌ایم که دانش‌آموز از اول دبستان آموزش کارآفرینی ببیند و دیپلم رشته‌ای تخصصی با محوریت کارآفرینی را بگیرد تا گامی در راستای بهبود وضعیت اشتغال برداشته شود.
نماینده ساوه و زرندیه درباره مهم‌ترین دستاورد اقتصادی سال 96 اظهار کرد: در زمینه تولید برق دستاوردهای خوبی داشتیم اما اکثر آن را هم هدر می‌دهیم؛ چراکه به صورت رایگان در اختیار صنایع قرار می‌دهیم و به راحتی هم هدر می‎رود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با اشاره اهمیت اولویت اشتغال در برنامه‌های اقتصادی دولت در سال آینده عنوان کرد: برای رفع مشکل اشتغال باید توانمندسازی جوانان و ارتباط گیری با شرکت‎های موفق خارجی باید در دستور کار دولت قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha