تعجب مجامع بین‌المللی از حضور بانوان در دانشگاه‌های کشور/ پژوهش‌ها در حوزه مسائل خانواده گسترش می‌یابد
کد خبر: 3700618
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
منصور غلامی:

تعجب مجامع بین‌المللی از حضور بانوان در دانشگاه‌های کشور/ پژوهش‌ها در حوزه مسائل خانواده گسترش می‌یابد

گروه دانشگاه – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها فرصت ویژه‌ای برای توسعه همکاری‌های پژوهشی در حوزه مسائل خانواده دارند، عنوان کرد: حضور بانوان در عرصه علمی و دانشگاهی مورد تعجب مجامع بین‌المللی واقع می‌شود.

تعجب مجامع بین‌المللی از آمار حضور بانوان در دانشگاه‌های کشور/ پژوهش‌ها در حوزه مسائل خانواده گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت علوم و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده که صبح امروز در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: امور زنان و خانواده در مجموعه‌های اجرایی نیاز به توجه بیشتری دارد، چرا که در سابقه تاریخی ما و نیز در سوابق تاریخ اسلام توجه ویژه به خانم‌ها بوده است و شخصیت‌های بارزی در بین خانم ها از آغاز تاریخ اسلام وجود داشته و اسوه‌ها و نمونه‌های آنها ائمه اطهار(ع) هستند. در تاریخ ملی هم اسطوره‌ها و شخصیت‌های ملی و علمی در میان بانوان داریم که به عنوان شواهد قابل ارائه می‌توان نام برد.

وی افزود: امروز هم به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های صورت گرفته، حرکت و توسعه قابل توجهی با حضور زنان داشته‌ایم. با گذر زمان و افزایش آسیب‌های پیش رو در این مسیر که عارضه تمدن غرب و جهان امروز است باید مورد توجه قرار دهیم و تلاش‌های خود را معطوف کنیم تا این آسیب‌ها که در جهت آسیب زدن به مسیر تعالی خانواده و حفظ آن است، مرتفع شود.

غلامی با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه مسائل زنان خانواده افزایش می‌یابد، ادامه داد: همکاری‌های پژوهشی در حوزه مسائل خانواده باید در میان جامعه دانشگاهی پررنگ‌تر باشد و نیز کارهای ویژه‌ای در این زمینه انجام پذیرد.

وی با اشاره به این مسئله که دانشگاه‌های ما فرصت ویژه‌ای برای حضور دختران فراهم کرده گفت: گاهی در مجامع بین‌المللی حضور دختران ما در فضاهای علمی و دانشگاهی کشور مورد تعجب واقع می‌شود، این افتخاری در جمهوری اسلامی است که شرایط برابر برای تحصیل همگان وجود دارد، در برخی رشته‌ها ظرفیت حضور دختران بیشتر است.

وزیر علوم افزود: توجه به دانش و دانش‌افزایی در جامعه ما به تک تک خانواده‌ها نفوذ کرده و می‌بینیم که از دور افتاده‌ترین مناطق کشور دختران در دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی گفت: ۳۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و بیش از ۴۰ درصد همکاران غیر هیئت علمی خانم‌ها هستند که البته این آمارها در حال افزایش است.

منصور غلامی با بیان اینکه همواره با حضور خانم‌ها شاهد پیشرفت و توسعه بوده‌ایم گفت: در زمینه‌های تحقیقاتی در حوزه زنان و خانواده مسائل مختلفی داریم که انعکاس آنها در جامعه حائز اهمیت است. حضور خانم‌ها در این زمینه‌های تحقیقاتی می‌تواند موثر واقع شود.

یادآور می‌شود در این مراسم و پس از سخنرانی وزیر علوم تفاهم‌نامه همکاری به منظور توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی راهبردی و کاربردی حوزه زنان و خانواده متناسب با نیازهای موجود کشور و به تفکیک مناطق جغرافیایی مختلف و لایه‌های جمعیتی به امضای وزیر علوم و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رسید.

انتهای پیام

captcha