بزرگترین مسابقه قرآنی شبکه الکوثر به مرحله نیمه نهایی رسید
کد خبر: 3721381
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

بزرگترین مسابقه قرآنی شبکه الکوثر به مرحله نیمه نهایی رسید

گروه بین‌الملل ـ پس از 24 شب رقابت از میان قاریان شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی یازدهمین دوره مسابقه بین‌المللی تلاوت قرآن شبکه جهانی الکوثر با نام «ان للمتقین مفازا»، 24 قاری برتر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

 مفازا،بزرگترین مسابقۀ قرآنی شبکه الکوثر به مرحله نیمه نهایی رسید

به گزارش ایکنا به نقل از واحد روابط عمومی الکوثر، در یازدهمین دوره از این مسابقه بین المللی تلاوت قرآن، پس از رقابت تنگاتنگ 113 قاری از 20 کشور جهان، 24 قاری از 7 کشور به شرح ذیل به مرحله نیمه نهایی این مسابقه راه یافتند.

سجاد پروینی نژاد از ایران با 90 امتیاز رتبه اول، اسحاق عبداللهی از ایران با 89.8 امتیاز رتبه دوم و سید عباس موسوی از آلمان 89.5 امتیاز رتبه سوم را کسب کردند.

سید امیر هاشمی و مصطفی حیدری نمایندگان افغانستان نیز به ترتیب چهارم و پنجم و علی فلاح خشان و مصطفی حمدان از عراق رتبه ششم و هفتم را از آن خود کردند. حسین شاذلی از مصر با 86.5 امتیاز رتبه هشتم و سید سعید رحیمی با 90 امتیاز و مجید عنان بور با 87.5 امتیاز از ایران به ترتیب حائز رتبه نهم و دهم شدند.

در ادامه به ترتیب محمد اکمل هارون از مصر با 84.5 امتیاز یازدهم، مسحن شجاعی از افغانستان با 84 امتیاز دوازدهم، علی ساعدی با 84 امتیاز و مالک دلفی با 83.3 امتیاز از عراق به ترتیب سیزدهم و چهاردهم، محمد عبدالهادی شحیمی با 82 امتیاز از لبنان رتبه پانزدهم، محمد تقی انوری با 81.8 امتیاز و هادی فصیحی با 90 امتیاز از افغانستان به ترتیب رتبه شانزدهم و هفدهم را کسب کردند.

همچنین علی اصغر شعاعی از ایران با 88.3 رتبه هجدهم، سید مرتضی محسنی با 88 امتیاز از افغانستان رتبه نوزدهم، مصطفی فاضل عباس از عراق با 87.8 رتبه بیستم، محمد فتح الله بیبرس از مصر با 87.5 امتیاز در جایگاه بیست و یکم، محمد جواد نصیری از ایران با 87.5 امتیاز رتبه بیست و دوم، علاء عبدالله خلف از عراق با 86.5 امتیاز رتبه بیست و سوم  و در پایان اسامه سید احمد از موریتانی با 82.3 امتیاز در جایگاه بیست و چهارم قرار گرفت.

در مرحله مقدماتی این مسابقه قاریانی از کشورهای ایران ، آلمان ، افغانستان ، عراق ، مصر، لبنان ، موریتانی،نروژ، الجزائر، استرالیا ، مراکش ، پاکستان ، فرانسه ، سوئد ، هلند ، سوریه ، امارات ، عمان ، ترکیه و بحرین با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

داوری مرحله مقدماتی این مسابقه را داوران برتری از جهان اسلام از جمله، عادل محمود خلیل از لبنان ، طه محمد عبدالوهاب از مصر، رضوان محمد خیر درویش ، شيخ محمد عارف العسلی از سوریه و سیدمهدی سیف از ایران برعهده داشتند.

از امشب 24 قاری منتخب سه دوره، در مرحله نیمه نهایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و داورانی از مصر، ایران، عراق و سوریه با حضور در استودیوی برنامه به داوری این مرحله خواهند پرداخت.

از وجه تمایز این دوره با دوره‌های قبل می توان به فراهم شدن امکان اجرای تصویری قاریان قرائت ها، تغییرات در گرافیک و فرم اجرای برنامه و داوری اشاره کرد.

لازم به ذکر است مسابقه قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» بزرگترین و نخستین مسابقات زندۀ تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکۀ جهانی الکوثر است و مورد استقبال فراوان علاقه مندان به قرآن در جهان عرب و جهان اسلام قرار گرفته است.

مسابقه قرآنی تلویزیونی «ان للمتقین مفازا» در ماه مبارک رمضان، هر شب ساعت 23:30  از شبکه جهانی الکوثر پخش می شود. 

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۴:۳۲
0
0
لطفا یه نگاهی به رتبه ها بندازید. با توجه به نمرات کسب شده رتبه ها همخوانی ندارد
captcha