انتشار «دقیقاً نیمه شب» با رویکردی آئینی
کد خبر: 3723700
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

انتشار «دقیقاً نیمه شب» با رویکردی آئینی

گروه ادب ــ کتاب «دقیقاً نیمه شب» اثری از حسینعلی جعفری است که سوره مهر به چاپ رسانده است.

«دقیقاً نیمه شب» با رویکردی آئینی منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «دقیقاً نیمه شب» اثری از حسینعلی جعفری است که انتشارات سوره مهر آن را به چاپ رسانده است. این کتاب به کوشش مرکز آفرینش‌های ادبی استان سمنان مکتوب شده است.

این اثر شامل 30 فصل است که عناوین آن عبارتند از: زیر درخت گل ابریشم، اینجا هیچ کس اسم واقعی‌اش را نمی‌گوید، همه با هم سبز دل‌انگیز،‌ مناظره؟ دوئل؟ مباهله؟، ار سمت راست حرکت کنید، پیاده‌روی روی ابرها،‌ این خیابان تب دارد،‌ به گفته یک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود،‌ دقیقاً روی خط سفید ممتد،‌ هنوز از سرنوشت من اطلاعی در دست نیست، اینجا کلیک کنید، عاشقی در ساعت صفر، وقت کامل شدن ماه به پشت‌بام برآی، ابرها در نیمه شمالی می‌بارند،‌ تقاطع بی‌چراغ، متولد ماه مهر، ضمیر متصل،‌ ضمیر منفصل،‌ وقت نماز آفتابگردان و... .

در داستان «وقت نماز آفتابگردان» با رویکردی مذهبی از زبان شخصیتی سخن گفته می‌شود که به محله قدیمی خود رفته و یاد خاطرات را زنده می‌کند و برای زنجیر نزدنش در هیئت بغض می‌کند و ...؛ بخش‌هایی از این داستان را می‌خوانیم: «رگ عوامی، رگ عوامی، رگ عوامی. آره رگ عوامی به تر از روشنفکری بی‌ریشه است. هی اعتقاداتمان را چسباندیم به علم که چه؟ مثلاً خواستیم علمی باشیم؛ آن هم علم تجربی. علمی که خودش در گل مانده است. فکر می‌کنم منشأ خیلی از انحرافات همین جاست. رگ عوامی خودمان را بیدار کنیم بهتر است. عوام را شاید بشود راهنمایی کرد. ولی با این روشنفکری مدعی خدایی چه می‌شود کرد؟ هیچ. زمین شده دهکده همین خدایان. اگر از سریر کبریایی خودشان یکی دو پله پایین بیایند،‌ شاید بشود کاری کرد. نمی‌آیند. هرگز نمی‌آیند. جز خودشان هیچ کس را داخل آدم حساب نمی‌کنند.»

این اثر در 1110 نسخه، به بهای 25 هزار تومان و 508 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha