سایه پدری خیّری بر سر ۱۳ هزار و ۵۰۰ یتیم
کد خبر: 3723803
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

سایه پدری خیّری بر سر ۱۳ هزار و ۵۰۰ یتیم

‌حساب جاری پررونقی در بازار فرش دارد و این حساب جاری در نزد خدا هم پررونق است. در کنار تجارت فرش، تجارت پررونق دیگری هم دارد.

سایه پدری خیّری بر سر ۱۳ هزار و ۵۰۰ یتیم

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: دفتر کارش از پُر شده است از فایل های رنگی که به صورت مرتب در قفسه های کتابخانه قرار گرفته اند. اینجا دفتر بایگانی نیست بلکه این فایل ها در این قفسه های قرار گرفته اند که بایگانی نشوند. این فایل ها متعلق به فرزندانش است. هر روز آنان را چک می کند تا ببیند فرزندانش به چه چیزهایی نیاز دارند. تلاش می کند تا نیاز های آنان را برآورده کند.

حساب جاری پررونقی در بازار فرش دارد و این حساب جاری در نزد خدا هم پررونق است. در کنار تجارت فرش، تجارت پررونق دیگری هم دارد. تجارتی که سود هایش دوچندان تجارت فرش است. این تجارت بین او و خداوند است.این فایل های کتابخانه ارتباط او را با خداوند دوچندان می کند، فایل هایی که اطلاعات هزاران نفر در آن است که روزگار با جیب آنان ساز ناکوک می زند.

قلب بزرگش گاهی یخچال در خانه ها می شود، گاهی فرش زیر پا، گاهی لوازم التحریردر دست بچه ها، سایه اش هم، همچون پدری بالای سر یتیمی می شود. هزاران انسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند. کودکان و نوجوانان زیادی وجود دارند که به دلیل شرایط سخت مالی از حق های طبیعی خود نیز باز می مانند. در این بین کمیته امداد حلقه واسطی بین دارا و ندارمی شود.

در مناطق محروم ازجنوب کرمان تا سیستان و بلوچستان که پا بگذارید؛ کمتر مسئول امدادی می بینید که نام او را نیاورد. از او به عنوان یک خَیِر نیک سرشت که اقدامات بزرگی انجام می دهد، یاد می‌کنند. خیِری که در پایتخت نشسته است و قلبش در پیچ و خم های فقر مناطق محروم و مرزی می گردد. در هر منطقه محروم یک قلب جا گذاشته است.

 

خیّری را از پدر به ارث برده است. بیش از 15 سال است که خود نیز حامی یتیمان شده است و شاخه های فرهنگ یتیم نوازی را در هم صنف های خودهم رویانده است. در این 15 سال میوه های این شاخه ها به 13 هزار و 500 یتیم رسیده است. جهانگیر ابراهیمی خیِّر به نامی است که با خبرنگار خبرگزاری شبستان به گفتگو پرداخته است که در زیر می خوانید:

تحت پوشش قرار دادن 13 هزار وو 500 یتیم

 

***61 ساله دارم و صاحب 3 فرزند پسر هستم. شغلم در تجارت فرش های ماشینی است. 15 سال پیش؛ به اتفاق پدر مرحومم و برادرانم تعدادی از یتیمان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را مورد حمایت قرار دادیم. آن زمان حدود 50 نفر را تحت پوشش قرار دادیم. هنگامی که برکت و خیر این حرکت را در زندگی خود دیدیم، دوستان و آشنایانمان را نیز تشویق کردیم تا در این راه گام بردارند.یک تشکیلات منسجم ایجاد کرده ایم. به گونه ای با بازاریابی میان همکاران و آشنایان تعداد 13 هزارو 500 یتیم را تحت پوشش قرار داده ایم، سالانه تعداد هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرد.

 

***هر کسی که به بنده برای خرید فرش و مشاوره مراجعه می کند و می دانم که وضعیت مالی خوبی دارد، فرم های چند نفر از یتیمان را برای حمایت به آنان می دهم که مورد استقبال قرار می گیرد و آنان نیز از آثاری که درزندگیشان می گذارد، برایم تعریف می کنند.

 

تاثیرات حامی بودن در زندگی

***یک روزی، تاجری از ارومیه نزدم آمد، فرش تهیه کرد و بنده نیز 5 فرم کودکان یتیم را برای حمایت به او دادم. دو روز بعد با بنده تماس گرفت و گفت؛ بلیت هواپیما از تهران به ارومیه را تهیه کرده بودم و در فرودگاه کارت پرواز را دریافت کردم، هواپیما دو ساعت تاخیر داشت و من بلیت تبریز را که بدون تاخیر بود تهیه کردم و از آنجا با ماشین به سمت ارومیه رفتم. هنگامیکه به ارومیه رسیدم، خیلی از افراد از من پرسیدن چگونه زنده مانده ام، چون هواپیمای ارومیه سقوط کرده است. او پاسخ داده بود که حامی یتیمان شده است.این دسته از اتفاق ها در زندگی خیلی از افرادی که حامی یتیمان شده اند زیاد افتاده است. یکی روزی خود و دیگری سلامت خود را مدیون این حمایت ها است.

 

نامه های زیادی از کودکان تحت حمایت به دستم می رسد که اشکم را سرایز می کند. گاهی تنها آرزوی آنان دوچرخه و زیارت مشهد مقدس است.

 

می خواهم درآن دنیا کارتن خواب نباشم

در مقابل جامعه مسئولیت داریم. باید هر کسی به اندازه‌ی خود بتواند برای جامعه اقدامی انجام دهد. به دوستانم می‌گویم شما توان مالی دارید لذا کودکان یتیم را تحت پوشش قرار دهید تا در آن دنیا کارتن خواب نباشید و در آخرت نیز خانه های زیبا داشته باشید.اعتقاد دارم، اگر امروز حامی یتیمان باشم، خداوند حامی فرزندانم است و دیگر جای نگرانی برای من پدر باقی نمی ماند.

 

سالانه 500 نفر را به زیارت امام رضا (ع) اعزام می کنیم

***سالانه 500 نفر را به زیارت مشهد مقدس اعزام می کنیم. خیلی از افراد برای ما نامه ارسال می کنند و تاکنون مشهد را زیارت نکرده اند با همکاری همکارانم آنان را با بهترین امکانات به سفرهای زیارتی اعزام می کنیم. برای دختران کم بضاعت جهیزیه تامین می کنیم و در خیلی از موارد به استان های محروم کامیون هایی پُر از فرش ارسال می کنیم.

***هنگامی افراد کمکی می کنند، شاید ظاهرا فکر کنند پول آنان کم می شود، اما این موضوع همانند یک درختی است که هرس می شود. ظاهر درخت کوچک می شود اما یک دفعه پر بار وبزرگ می شود. بنده یا دوستانی که کمک کرده اند، امکانات زندگی آنان نیز بهتر شده است.

همه ما نسبت به فقرا مسئول هستیم

***همه ما نسبت به فقرای سراسر کشور مسئول هستیم. اگر مشکلی داریم و نذر بچه های یتیم کنیم همانند قرص مسکن است و گره از مشکلات زندگی باز می شود. این یک حساب جاری با خداوند است که باز می کنیم. با وجود این نوسانات اقتصادی تاکنون به کسادی بازار بر نخورده ام.

 

گره گشایی از ایتام گره های زندگی را می گشاید

حمید رضا رشیدی هم خیری است که از طریق آقای ابراهیمی در راه خیر قدم گذاشته است او نیز نه تنها خود خیّر شده است بلکه دیگران را هم به این کار دعوت می کند و در این ارتباط می گوید: زمانی با مشکل رو به رو شده بودم برای مشاوره نزد حاج آقا ابراهیمی رفتیم، او هم مشاوره هایی را به من داد. موقع خداحافظی 10 فرم امداد را به من داد تا حامی ایتام شوم و گفتند که این دعایی از سوی بچه های ایتام برای شما است که باعث موفقیت شما می شود. هنگامی که به این کودکان کمکی می کردم معجزاتی را در زندگیم می دیدم. از آن هنگام تلاش کردم تا حامی های زیادی را برای ایتام پیدا کنم.

وی بیان کرد: روزی یکی از فروشنده های فرش نزدم آمد که یک دستگاه جدید خریده است اما برای او تولیدات خوبی ندارد. از من درخواست کرد تا طراحی هایی را انجام دهم. طراحی انجام دادم و در کنارش به او هم تعدادی از فرم های کودکان ایتام رادادم و گفتم؛ بخشی از درآمد این دستگاه را به نام این کودکان کن و او نیز پذیرفت. شش ماه بعد پیشم آمد و گفت؛ درآمدی که این دستگاه برایم درآد، دستگاه های دیگر ندارند.

 انتهای پیام

captcha