بسیج مجموعه‌های استان مرکزی برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3723910
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

بسیج مجموعه‌های استان مرکزی برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات ــ مدیرکل اوقاف استان مرکزی گفت: تمام مجموعه‌های قرآنی استان را برای برگزاری مسابقات قرآن بسیج کردیم و بیشتر به دنبال این هستیم که در کنار این رویداد بزرگ قرآنی، شور و شعف را در استان برای روی آوردن جوانان به سمت مفاهیم قرآن ایجاد کنیم.

بسیج تمام ‌مجموعه‌های استان جهت برگزاری چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف استان مرکزی امروز طی ارتباط تلفنی در برنامه «نمای نزدیک» رادیو قرآن با اشاره به میزبانی شهر اراک برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان استان آفتاب و زادگاه امام راحل و مشاهیر بزرگ ایران مورد توجه است و انتظارات ویژه‌ای هم در مسابقات سراسری از این استان می‌رود.
وی با بیان اینکه بعد از اینکه پرچم مسابقات سراسری در اختتامیه مسابقات ارومیه توسط مدیرکل اوقاف و استاندار استان تحویل استان مرکزی شد اداره‌کل اوقاف فعالیت خود را در تشکیل کمیته‌ها آغاز کرد، تصریح کرد: به این ترتیب کلیه مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی استان را بسیج کردیم و بیشتر به دنبال این هستیم که در کنار این رویداد بزرگ قرآنی شور و شعف را در استان جهت روی آوردن مردم و جوانان به سمت قرآن و مفاهیم قرآن ایجاد کنیم.
دلاوری با اشاره به برگزاری جلسات متعددی از قبل از سال جدید با مربیان قرآنی و قرآن‌پژوهان استان و جلسات متعدد با حضور استاندار و غیره اظهار کرد: به این ترتیب کلیه دستگاه‌ها، فرمانداران و مدیران کل استانی و دستگاه‌های فرهنگی، نیروهای مقاومت بسیج و نیروی انتظامی بسیج شدند و این مسئله نوید می‌دهد که فصل نوینی در دوره چهل و یکم در استان مرکزی رقم بخورد.
مدیرکل اوقاف استان مرکزی با بیان اینکه به گفته رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف مسابقات از ۱۰ تا ۲۵ مهرماه در اراک برگزار می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس کلیه امکانات رفاهی و اسکان، نمایشگاه های فرهنگی و برنامه کمیته مدعوین از مسئولان کشوری و استانی تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه سالن همایش استانداری استان مرکزی محل برگزاری مسابقات است، ادامه داد: محل اسکان متسابقین در هتل‌ها و ظرفیت اقامتی در استان هماهنگ شده است و در موعد مقرر انجام می‌شود.
دلاوری با بیان اینکه شهر اراک فرودگاه دارد ولی به علت نزدیکی به استان تهران پروازهای به استان مرکزی محدود است و فقط پرواز کیش، عتبات عالیات و مشهد صورت می‌گیرد، افزود: متسابقین می‌توانند به واسطه شبکه ریلی یا پرواز به تهران به اراک و محل برگزاری مسابقات بیایند.
مدیرکل اوقاف استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های جانبی و تفریحی برای متسابقین گفت: شهر تفرش، محلات و آب گرم معدنی محلات که قطب بزرگ گل و گیاه است، شهر خمین و مجموعه بیت امام و ساوه و امامزادگان ۷۲ تن ساروق، مجموعه پتروشیمی امام خمینی(ره) و پالایشگاه شازند و نیروگاه و کارخانه‌های ماشین‌سازی و مجموعه آلومینیوم شهر اراک مورد بازدید قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به شیوه برگزاری مسابقات قرآن و برپایی مرحله نهایی مسابقات بیان کرد: در بازدیدی که یک ماه پیش جناب حسینی از برنامه های استان داشتند این مسئله را به عنوان یک پیشنهاد مطرح کردند و گفتند تا پایان خرداد نهایی می‌شود، در حال حاضر ابلاغ کتبی و رسمی به ما نشده اما به صورت غیر رستمی عنوان کردند که فقط فینالیست‌ها در مسابقات حضور دارند.

انتهای پیام

captcha