اجرای یک هزار برنامه مبارزه با مواد مخدر کردستان
کد خبر: 3725430
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

اجرای یک هزار برنامه مبارزه با مواد مخدر کردستان

گروه اجتماعی- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در خصوص برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: پیش‌بینی شده یک هزار برنامه در سطح شهرستان های استان کردستان اجرا شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، سلیم کریمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان امروز، چهارم تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان خبری با اشاره به گرامیداشت سالروز مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: کنفرانس بین المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در تاریخ 17 تا 26 ژوئن 1987در شهر وین برای ابراز عزم سیاسی ملت ها در امر مبارزه با پدیده خانمان سوز مواد مخدر تشکیل شد و در آن سندی با عنوان C.M.O به تصویب کشورهای شرکت‌کننده رسید.
وی افزود: این سند خط مشی همه جانبه اقدامات در امر کنترل مواد مخدر را از سوی کشورهای شرکت کننده مشخص و آنان را متعهد کرده تا اقدامات بین‌المللی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر را قاطعانه دنبال کنند.
کریمی اعلام کرد: در این راستا هر ساله به مدت یک هفته سیاست‌های این شورا در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری اعتیاد است چرا که تنها 20 درصد از بیماران گرفتار در دام اعتیاد از آن نجات پیدا می‌کنند.
وی عنوان کرد: 80 درصد از جامعه بیمارانی که در کمپ های ترک اعتیاد بستری و سم‌زدایی می شوند پس از ترک این کمپ ها مجدد به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: شورای استانی براساس طرح ملی مبارزه با مواد مخدر و تأکیدات رهبر معظم انقلاب نیمی از برنامه‌های خود را در راستای پیشگیری از اعتیاد تنظیم کرده است.
وی با اعلام اینکه اولویت در طرح ملی مبارزه با مواد مخدر، روان‌گردان‌هاو پیش سازه ها است، بیان کرد: این سند چشم انداز از سال 1396 تا 1400 سرلوحه برنامه‌ریزی دستگاه های اجرایی قرار گرفته است.
25 درصد از آمار معتادان در سند چشم‌انداز مبارزه با مواد مخدر کاهش می‌یابد
کریمی تصریح کرد: در راستای اجرای این سند هر ساله باید پنج درصد از آمار معتادان کشور کم شود که تا پایان سند 25 درصد از معتادان کشور باید کاهش یابد.
وی در ادامه گفت: برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، کنترل و نظارت به عنوان فعالیت شور ای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تعیین شده است و تمام دستگاه‌های اجرایی موظب به اجرای برنامه‌هایی در راستای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد با مواد مخدر هستند.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان افزود: بقیه برنامه ها در سه بخش درمان، کاهش آسیب و مبارزه انجام می شود که در اجرای تمام برنامه ها 37 دستگاه از سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه و همچنین برخی نهادهای لشگری از جمله نیروی انتظامی همکاری دارند.
وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در سطح استان برای مبارزه به اعتیاد به مواد مخدر اعلام کرد: ترک اعتیاد کار سختی بوده و به واسطه همین سختی و پیچیدگی هیچگاه نمی‌توان درصد موفقیت برنامه‌های اجرایی مبارزه با مواد مخدر را به درستی اعلام کرد.
کریمی با اشاره به وجود 470 سازمان مردم نهاد در استان کردستان اذعان کرد: از این تعداد 120 سازمان مردم نهاد استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر کار می‌کنند.
فعالیت 15 کمپ ترک اعتیاد در استان کردستان
وی از فعالیت 15 کمپ ترک اعتیاد در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 14 کمپ آن به طور قطعی راه اندازی شده و یک کمپ در حال تاسیس است. که سالانه یک هزار و 300 نفر از معتادان برای ترک اعتیاد در این مراکز تحت درمان قرار می‌گیرند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در خصوص برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: پیش‌بینی شده یک هزار برنامه در سطح شهرستان های استان کردستان اجرا شود.
وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی اقشار مختلف، خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، دانش‌آموزان و دانشجویان در قالب 500 کارگاه از جمله این برنامه ها است.
کریمی در پایان یادآور شد: برپایی نمایشگاه‌های ثابت و 960 نمایشگاه سیار توسط آموزش و پرورش در مدارس متوسطه، مسابقات ورزش همگانی، دوچرخه‌سواری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha