برپایی نشست مشترك علمای شیعه و سنی جنوب فارس/ لاریجانی: اقتصاد ایران نیاز به جراحی دارد
کد خبر: 3746470
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

برپایی نشست مشترك علمای شیعه و سنی جنوب فارس/ لاریجانی: اقتصاد ایران نیاز به جراحی دارد

گروه اجتماعی ـ نشست مشترک علمای اهل تسنن و تشییع جنوب استان فارس با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار فارس در لارستان برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، نشست مشترک علمای اهل تسنن و تشییع منطقه لارستان و جنوب فارس با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، تبادار استاندار فارس، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لارستان، جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش و فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در محل سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگرار شد.
در این مراسم علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما دشمن را در سوریه، لبنان و در خارج از مرز‌ها کنترل و از این فرصت با توجه به هزینه‌ها درست استفاده کردیم.
وی گفت: اقتصاد ایران نیاز به جراحی دارد و برخی از مشکلات اقتصادی در کشور فراگیر است و برخی دیگر مانند نقدینگی با رفتار ناصحیح بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به وجود آمده است.
لاریجانی با بیان اینكه اگر سیاست مناسبی در دستور کار باشد سیستم بانکی جراحی می‌شود، افزود: به نفت متکی نباشیم و با توجه به وجود منابع انسانی زمینه را برای کارآفرینی فراهم و با فنآوری‌هایی که امروز در جامعه مطرح است شرایط کشور را مطلوب کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دشمنان با آگاهی از اینکه ما به دانش هسته‌ای دست یافته‌ایم، مسئله هسته‌ای و ساخت موشک را مطرح کردند، اما سیاست دولت کاملا مشخص و روشن است و همانطور که رهبری معظم نیز فرموده‌اند ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.
لاریجانی تأکید کرد: ما باید همان‌طور که از تحریم سلاح در سال‌های گذشته به تکنولوژی ساخت آن دست یافتیم هم اکنون نیز تحریم فروش نفت را به یک فرصت تبدیل کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین وفاق و همبستگی بین آحاد ملت را ضرورت امروز جامعه بیان و بر تقویت بیشتر آن تاکید کرد و با اشاره به سابقه وحدت و همبستگی در بین مردم شیعه و اهل سنت لارستان نیز گفت: از گذشته زمینه وفاق در لارستان وجود داشته و علمایی که در این منطقه بودند وفاق عملی ایجاد کرده‌اند.
وی همچنین به طرح احداث منطقه ویژه اقتصادی لارستان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف حرکت در مسیر سرمایه‌گذاری و صادرات در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار كرد: در گفت‌وگو با رهبر معظم انقلاب مقرر شد برای ساخت یا تکمیل طرح‌هایی مثل راه آهن و جاده‌ها از ذخیره صندوق ارزی استفاده کنیم.
لاریجانی در خصوص اجرای هر چه زودتر دوبانده شدن جاده جهرم ـ لارستان ـ بندرعباس نیز تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم بندر خشک را نیز در لارستان سامان دهیم.
اسماعیل تبادار، استاندار فارس نیز با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری اسلام و به ویژه جمهوری اسلامی به وحدت و تفاهم و همدلی نیاز دارد، گفت: در این شرایط هرکس دم از تفرقه بزند به اسلام خیانت می‌کند.
وی با بیان اینكه به رغم وجود تنوع اقوام و مذاهب و ادیان در استان فارس شاهد وجود تفاهم و آرامش و صمیمیت میان گروه‌های مختلف هستیم، ادامه داد: همه علمای عامل و آگاه در همه کشور به ویژه در استان فارس با پیروی از منویات بزرگان به ویژه مقام معظم رهبری از تفرقه دوری می‌کنند که این وحدت برگرفته از اندیشه بزرگ اسلام است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر اینکه اسلام هیچ ندایی جز وحدت و رافت سرنداده است، گفت: قرآن می‌فرماید «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» این آیین می‌تواند همه اختلافات جزئی و حتی کلی را در پناه وحدت محفوظ نگاه دارد.
وی با بیان اینكه در مبانی کلامی و فقهی میان شیعه و سنی هیچ اختلافی نیست و اختلاف‌ها ناشی از مسایل سیاسی و قومی است، گفت:‌ اسلام پرچم دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان را بلند کرده است و دشمنان ما این شعار اساسی اسلام را برنمی‌تابند و تلاش می‌کنند آن را در دنیا کمرنگ کنند زیرا شیوه آن‌ها استکبارطلبی است.
استاندار فارس گفت: اگر دشمنان نتوانند شعار اسلام را کمرنگ کنند به ایجاد تفرقه میان فرق اسلامی روی می‌آورند، چنانکه در یمن، عراق و سوریه ضربات زیادی به مسلمانان وارد کردند.
مهندس تبادار با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری اسلام و به ویژه جمهوری اسلامی به وحدت و تفاهم و همدلی نیاز دارد، اظهار کرد: در شرایط امروز هرکس دم از تفرقه بزند به اسلام خیانت می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به رغم وجود تنگناهای اقتصادی، استان فارس با هماهنگی علما، نمایندگان مجلس و مدیران استان، به شهادت آمارها، مسیر امیدوارکننده‌ای را طی می‌کند، یادآور شد: فضای کسب و کار استان از رتبه 19 در سال 92 به رتبه دوم در سال جاری رسیده است که این آمار نشان‌دهنده فعالیت‌های اقتصادی در سراسر استان است.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امراله مهماندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۲:۳۱
0
0
1- حرف اینجانب از کودکی این بوده است که مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ % از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود آرزوی اینجانب از کودکی این بوده است تا تا جلو مقدار … متر مکعب آبی را که بیش از ۹۵ % از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود را در محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را با احداث بند یا سدی خاکی بگیرم تا این روزهای بارندگی در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را به روزهای طلایی در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس تبدیل کنم اینجانب از اینکه مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ % از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود سهم خلیجی می شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نامی جعلی تبدیل کنند ناراضی هستم اینجانب حتی راضی نیستم تا سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ % از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود سهم خلیجی شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نامی جعلی تبدیل کنند اینجانب با تغییر مسیر سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵ % از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود را سهم دریاجه فصلی در شهر خنج شهرستان خنج استان فارس نمایم.
2- حرف اینجانب از تاریخ ۱۳۷۰/۱۲/۲۲ تا تاریخ ۱۳۷۶/۰۷/۳۰ که کارمند اداره آب و فاضلاب شهری بخش خنج شهرستان لارستان استان فارس بوده ام از تاریخ ۱۳۷۶/۰۸/۰۱ تا تاریخ 1388/12/12 که کارمند شرکت آب و فاضلاب شهری کلان شهر شیراز استان فارس بوده ام یا از تاریخ 1388/12/13 تا هم اکنون که کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهر صدرا شرکت آب و فاضلاب کلان شهر شیراز استان فارس می باشم یا در آینده که دوست دارم تا کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهرستان خنج شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس باشم آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری برای شهرهای خنج و فیشور بوده و می باشد آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب روستایی برای روستاهای واقع دراطراف دریاچه کفه خنج بوده و می باشد چون با آب مناسبی که از تصفیه فاضلاب شهرها و روستاهای اطراف دریاچه کفه خنج به دست می آید می توان و می شود کمربند سبزی را به طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتری در اطراف مساحت ۱۳۰ کیلومتری اطراف دریاجه کفه خنج احداث کرد و شهر خنج را به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
captcha