زنگ مهر برای آینده سازان به صدا درآمد
کد خبر: 3749137
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

زنگ مهر برای آینده سازان به صدا درآمد

گروه جامعه ــ زنگ مهر امروز، یکم مهرماه، با حضور مسئولان کشوری در مدارس مختلف کشور نواخته شد و دانش آموزان به سوی کلاس‌های درس بدرقه شدند.

به گزارش ایکنا؛ نزدیک به ۱۴ میلیون دانش آموز ایرانی از امروز یکم مهرماه، در مدارس حضور پیدا کردند تا سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ را آغاز کنند.

زنگ مهر امروز با حضور مسئولان کشوری در مدارس مختلف کشور نواخته شد و دانش آموزان به سوی کلاس‌های درس بدرقه شدند. این مراسم به طور رسمی با نواخته شدن زنگ دبیرستان دخترانه نمونه دولتی عترت توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور آغاز شد.

مراسم رسمی شروع سال تحصیلی جدید با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و خیر مقدم و گزارش وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

حجت‌الاسلام روحانی با تشکر از زحمات کسانی که در بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مشارکت دارند و با درود فرستادن به روح شهدای حادثه تروریستی روز گذشته اهواز دستور افتتاح مدارس بازسازی شده کرمانشاه را صادر کرد.

رییس جمهور ساعت هشت پس از به صدا درآوردن نمادین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، در جمع دانش‌آموزان و مسئولان این دبیرستان سخنرانی و در تداوم سنت طرح پرسش مهر از دانش‌آموزان، امسال نوزدهمین پرسش مهر را طرح می‌کند.

همزمان با این مراسم، بهره‌برداری از 59 پروژه آموزشی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نیز از طریق ویدئوی کنفرانس و با پیام رئیس جمهور آغاز شد.

بنابر این گزارش، بیش از ۱۳ هزار دانش آموز ایرانی در ۶۰ کشور جهان و بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در ایران اشتغال به تحصیل دارند. همچنین در سال تحصیلی جدید 92 هزار و 821  مدرسه دولتی میزبان دانش اموزان سراسر کشور است.

انتهای پیام

captcha