مرکز مشاوره پژوهشی حوزه‌های خواهران ایجاد می‌شود/ پذیرش 9500 طلبه در سال جدید
کد خبر: 3749365
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

مرکز مشاوره پژوهشی حوزه‌های خواهران ایجاد می‌شود/ پذیرش 9500 طلبه در سال جدید

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور از راه‌اندازی مرکز مشاوره پژوهشی حوزه‌های خواهران خبر داد و گفت: خواهران طلبه می‌توانند از این مرکز برای دریافت راهنمایی‌ و مشاوره‌های مورد نیاز در ارائه تحقیق پایانی و تحقیق علمی استفاده کنند. 

مرکز مشاوره پژوهشی حوزه‌های خواهران ایجاد می‌شود/ پذیرش 9500 طلبه در سال جدیدبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر حصاری، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تهران برگزار شد، گفت: به همت تمام دست‌اندرکاران مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران از امروز مجدداً ۴۸۱ مدرسه علمیه خواهران در کشور فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۹ هزار و 500 نفر در حوزه‌های علمیه خواهران پذیرش شدند و از امروز فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: در حال حاضر در سطح سه، ۱۲ رشته و در سطح چهار نیز ۳ رشته در حوزه‌های علمیه خواهران تدریس می‌شود و تلاش می‌کنیم که تعداد رشته‌های سطح چهار افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در سال جاری اصلاحات و تغییراتی در آیین‌نامه حوزه‌های علمیه خواهران انجام شده که به تمام مدارس علمیه ابلاغ شده است. همچنین امسال ارائه تحقیق پایانی از سطح دو حذف و تحقیق علمی جایگزین شد و تمام طلابی که موضوع تحقیق پایانی را انتخاب نکرده‌اند باید براساس شیوه و آیین‌نامه جدید عمل کنند و طلابی که موضوع تحقیق پایانی را اخذ کرده‌اند، مخیر به ارائه تحقیق پایانی یا تحقیق علمی هستند.

حصاری گفت: در حال حاضر تعداد واحد‌های آموزشی به 190 واحد رسیده است و فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی نیز در همین واحدها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره پژوهشی برای خواهران طلبه سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: خواهران طلبه می‌توانند از این مرکز برای دریافت راهنمایی‌ و مشاوره‌های مورد نیاز در ارائه تحقیق پایانی و تحقیق علمی استفاده کنند و در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر دوره‌های متعددی در سراسر کشور در حال اجراست و با اتخاذ رویکرد‌های صحیح پژوهشی می‌توانیم طلاب علاقه‌مند به پژوهش را به سمت پژوهشگری حرفه‌ای سوق دهیم.

انتهای پیام

captcha