برگزاری مسابقات سراسری قرآن بسیج بارویکرد جدید/ معرفی دارالقرآن‌های برتر بسیج
کد خبر: 3765684
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

برگزاری مسابقات سراسری قرآن بسیج بارویکرد جدید/ معرفی دارالقرآن‌های برتر بسیج

مدیر دارالقرآن بسیج کشور از برگزاری بیست‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج با رویکردی جدید خبر داد و گفت: این دوره از رقابت‌ها در سه مرحله حوزه، ناحیه و استان برگزار می‌شود و امسال رشته‌های جدیدی به رقابت‌ها افزوده شده است.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: بیست‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج با همت دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفان طی سه مرحله و باحضور نخبگان قرآنی بسیجی برگزار می‌شود.

برگزاری رقابت‌ها در ۴ بخش

محمد ذوالفقاری مدیر دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درخصوص اهداف برگزاری این رقابت‌ها گفت: دارالقرآن بسیج در راستای توسعه، ترویج و گفتمان‌سازی فرهنگ و معارف قرآن کریم، مسابقات قرآن کریم بسیج را به عنوان یکی از راهبرد‌های مهم در این مسیر برگزار و امسال بیست‌وششمین دوره این رقابت‌ها با رویکرد گفتمان‌سازی بیّنات و مسلمات قرآنی در ۴ بخش کتبی، آوایی، هنری و پژوهشی  ویژه گروه‌های صالحین و آحاد بسیجیان خواهر و برادر و در سه مرحله حوزه، ناحیه و استان برگزار می‌شود. که امسال فقط بخش‌های هنری و پژوهشی در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری ۱۲ رشته در دو بخش کتبی و شفاهی خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در ۱۲ رشته بصورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که بخش هنری و پژوهشی این دوره از مسابقات تنها در مرحله کشوری اجرا خواهد شد. همچنین در بخش هنری شرکت‌کنندگان باید آثار خود را از میان یکی از موضوعات زیر آماده و به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال کنند.

عکس، مستند و خوسنویسی رشته‌های بخش هنری مسابقات

ذوالفقاری درباره موضوعات بخش هنری مسابقات گفت: در بخش عکس علاقه‌مندان باید آثار خود را با موضوع خانواده قرآنی در قالب یک سی دی، در بخش خوشنویسی براساس آیه ۱۷ سوره مبارکه لقمان و در بخش مستند قرآنی باید آثار موضوعات  قهرمان قرآنی شما کیست؟ و حلقه‌های قرآنی صالحین برای ما ارسال کنند که در بخش مستند باید آثار در قالب مستند ۵ دقیقه‌ای به دبیرخانه مسابقات ارسال شود.

مدیر دارالقرآن بسیج کشور درخصوص بخش پژوهشی مسابقات گفت: شرکت‌کنندگان این بخش باید مقاله خود را از میان یکی از موضوعات ایده‌های قرآنی نوین و کاربردی در بسیج و سبک زندگی قرآنی و حمایت از کالای ایرانی، آماده و به رایانامه فارسی به آدرس dar.alquran@mailfa.com  ارسال کنند.

معرفی و تجلیل دارالقرآن‌های برتر بسیج در کشور

وی بخش «دارالقرآن‌های برتر نواحی بسیج» را یکی از بخش‌های جدید مسابقات دانست و گفت: در این بخش مدیران قرآنی استان‌ها باید براساس سوابق، میزان موفقیت، گزارشات ارسالی، همچنین میزان تعامل و همکاری با نهادها، میزان اثر بخشی و اثرگذاری قرآنی در امر آموزش و گفتمان‌سازی بین آحاد بسیجیان و مردم منطقه، برترین دارالقرآن‌های نواحی خویش را براساس مؤلفه‌های مذکور به مرکز دارالقرآن بسیج معرفی کنند تا دارالقرآن‌های برتر و الگوی نواحی در سطح کشور مورد تجلیل قرار گیرند.

ذوالفقاری درباره زمانبندی اجرای این مسابقات گفت: مرحله حوزه‌های مقاومت هم‌اکنون در حال برگزاری است و تا ۳۰ آبان ادامه دارد. همچنین مرحله نواحی مسابقات از تاریخ ۲۰ لغایت ۳۰ آذر‌ماه برگزار می شود و مرحله استانی مسابقات دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha