فاز دوم حسینیه‌ قمی‌ها در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
کد خبر: 3771297
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
22 آذر؛

فاز دوم حسینیه‌ قمی‌ها در مشهد مقدس افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی ــ تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس گفت: فاز دوم این حسینیه چندمنظوره فرهنگی و اقامتی 22آذر با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان در مشهد مقدس افتتاح می‌شود.

فاز دوم حسینیه‌ قمی‌ها در مشهد مقدس افتتاح می‌شود

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای ظهر امروز 19آذر در نشستی خبری با اشاره به افتتاح فاز دوم حسینیه و مجتمع فرهنگی قمی‌ها در مشهد مقدس بیان کرد: بر اساس آیات و روایات زیارت امام رضا(ع) دارای اجر و پاداش فراوانی است لذا فراهم کردن مامن و پناهگاه و زائرسرا برای آرامش زائران نیز دارای جایگاه مهمی است.

وی افزود: چند سال پس از ساخت حسینیه قمی‌ها در کربلای معلی با درخواست آیت‌الله مرتضی حائری یزدی فرزند آیت الله حائری یزدی موسس حوزه علمیه از مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین تکیه‌ای، حسینیه قمی‌ها در سال 1350 با امضای وقف نامه توسط چهار تن از علمای وقت یعنی آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله مرعشی نجفی و آیت‌الله میلانی و آیت‌الله حائری یزدی تاسیس شد.

تکیه‌ای با بیان این‌‌که کل عرصه حسینیه قمی‌‎ها در مجاورت حرم مطهر امام رضا(ع) قرار داشت، بیان کرد: در سال 1376 پس از 25 سال خدمت به زائران، کل این مجموعه در طرح توسعه حرم تخریب شد و در آن صحن بزرگ هدایتی تاسیس شد و معوض حسینیه به بازار سرشور مشهد انتقال یافت.

وی یادآوری کرد: حسینیه جدید قمی‌ها بعد از سه سال در سال 80 ساخته شد و از جمله امکانات مناسب آن می‌توان به 64 واحد و دو سالن بزرگ هیات پذیر با ظرفیت سالانه بیش از 80 هزار زائر قمی و غیر قمی اشاره کرد که در خدمت زائران قرار گرفت.

تکیه‌ای با بیان این‌که فاز دوم حسینیه در سال94 کلنگ‌زنی شد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت محدود حسینیه قمی‌ها و با حمایت های خیرین فاز دوم این حسینیه چند منظوره فرهنگی و اقامتی با ظرفیت بالغ بر 200 هزار نفر در سال بهره‌برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز دوم این حسینیه، پنج‌شنبه هفته جاری در ده طبقه و پنج هزار متر مربع زیربنا و 84 واحد و دو طبقه پارکینگ واعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان در مشهد مقدس افتتاح خواهد شد.

تکیه‌ای بیان کرد: آیات عظام شبیری زنجانی و فاضل لنکرانی و آیت الله بهجت و آیت الله تبریزی و صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی و نوری همدانی و سبحانی و جوادی آملی و حائری یزدی و مومن قمی عنایات زیادی نسبت به این این مجموعه داشته‌اند.

وی با بیان این‌که هدف از تاسیس حسینیه قمی‌ها ایجاد زائرسرای ارزان به ویژه برای افراد بی بضاعت است، افزود: در این ارتباط وقتی رهبر انقلاب بر توسعه زائرسراهای ارزان تاکید داشتند در سخنان خود از حسینیه قمی‌ها نام برده‌اند.

تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس یادآور شد: با حمایت خیرین می‌توان بسترهایی را برای حضور کاملا رایگان افراد بی بضاعت در مشهد مقدس فراهم کرد در این باره خیرین می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب سیبای بانک ملی با شماره 0107009697002 اهداء کنند.

انتهای پیام

captcha