رقابت مسلمانان و مسیحیان در مسابقه عاشورایی فیلیپین
کد خبر: 3771308
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

رقابت مسلمانان و مسیحیان در مسابقه عاشورایی فیلیپین

گروه بین‌الملل ـ مسابقه نقاشی و خوشنویسی «عاشورا و قیام حسینی» به همت انجمن دوستی ایران و فیلیپین و با حضور مسلمانان و مسیحیان در رایزنی فرهنگی ایران در مانیل برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ مرحله نهایی این مسابقات که پیش از این فراخوان آن در مناطق و مدارس فیلیپین به نوجوانان مسیحی و مسلمان و ایرانیان مقیم اعلام شده بود، دیروز یکشنبه (18 آذر) با همکاری انجمن زنان فرهیخته ایران و فیلیپین و انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل برگزار شد.

در این مسابقات 16 تابلو خوشنویسی و 22 نقاشی به نمایش درآمد، با حضور سه داور ایرانی و فیلیپینی (مسلمان و مسیحی) آثار ارزیابی شد و در نهایت سه اثر به عنوان موارد برتر معرفی شده و صاحبان آن‌ها هدایای نقدی و غیر نقدی دریافت کردند.

محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین طی سخنانی در این مراسم گفت: روز دهم محرم، روز شهادت سالار شهیدان و فرزندان و اصحاب او در کربلا است. در فرهنگ شیعی، به خاطر واقعه شهادت امام حسین(ع) در این روز، عظیم‌ترین روز سوگواری و ماتم به حساب می‌آید که در آن بزرگترین فاجعه و ستم در مورد خاندان پیامبر(ص) انجام گرفته است.

وی افزود: از قرن‌ها پیش، عاشورا به عنوان تجلی روز درگیری حق و باطل و روز فداکاری و جانبازی در راه دین و عقیده، شناخته شده است. حسین بن علی(ع) در این روز، با یارانی اندک اما با ایمان و صلابت، با سپاه سنگدل و بی‌دین حکومت ستمگر یزید به مقابله برخاست و کربلا را به صحنه همیشه زنده عشق خدایی و آزادگی مبدل ساخت. همه، حتی غیر شیعه، در مقابل عظمت روح آن آزادمردان تعظیم می‌کنند.

سپس «هنیلیتو سویلیا»، رئیس انجمن دوستی ایران و فیلیپین و استاد دانشگاه دولتی فیلیپین طی سخنان کوتاهی ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی برای برگزاری این نمایشگاه و همکاری در برگزاری این مسابقات گفت: اهمیت این گردهمایی به منظور بزرگداشت امام حسین(ع) به عنوان اقدامی در راستای نزدیکی و تقویت روابط میان ایران و فیلیپین است که از سوی انجمن دوستی صورت گرفته است.

وی افزود: تأکید بر هنر در زمینه واقعه کربلا نه تنها اقدامی در زمینه آشنایی فیلپینی‌ها با فرهنگ ایرانی است؛ بلکه به عنوان اقدامی برای دیالوگ بین ادیان مسیحیت و اسلام محسوب می‌شود.

زینب هاویر، دبیر انجمن دوستی زنان فرهیخته ایران و فیلیپین و عضو انجمن دوستی دو کشور نیز در سخنانی کوتاه گفت: قیام عاشورا برای حفظ و حراست از پیام همه پیامبران الهی به وقوع پیوست و در مراسم اربعین امسال دیدیم که در راهپیمایی اربعین در خاک عراق، غیر مسلمانان نیز شرکت داشتند.

هاویر ادامه داد: در میان عزاداران امام حسین(ع) در مراسم اربعین کربلا، اسقف اعظم تفلیس گرجستان، مسیحیان، هندوها، کلیمیان و غیر مسلمانان برای شرکت در بزرگداشت خاطره این شهادت، با مسلمانان و شیعیان همراه شدند.

سه نقاشی برگزیده در مسابقه

رقابت مسلمانان و مسیحیان در مسابقه عاشورایی فیلیپین+عکس

رقابت مسلمانان و مسیحیان در مسابقه عاشورایی فیلیپین+عکس

رقابت مسلمانان و مسیحیان در مسابقه عاشورایی فیلیپین+عکس

انتهای پیام

captcha