عاشقانه‌ترین تحویل‌های سال/ ثانیه‌ تحویل سال را با بهشت معاوضه می‌کنی؟
کد خبر: 3799192
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰

عاشقانه‌ترین تحویل‌های سال/ ثانیه‌ تحویل سال را با بهشت معاوضه می‌کنی؟

گروه جامعه ــ فقط یک لحظه است. ثانیه‌ای بین سال گذشته و سال آینده اما هزاران ایرانی می‌توان مثال زد که با همین یک «آن» دنیا را با آخرت معامله می‌کنند؛ افرادی که بودنشان یعنی شاد باشید انسانیت هنوز زنده است.

به گزارش ایکنا؛ ما ایرانی‌ها متفاوت‌ترین تحویل سال جهان را داریم. بیشتر مردم دنیا دور هم جمع می‌شوند و با جیغ و داد و شمارس معکوس و کارهایی که اصلاً معنوی و عارفانه نیست شروع سال جدید را جشن می‌گیرند، اما ما سبزه‌ای سبز می‌کنیم و دور یک سفره جمع می‌شویم و مقدس‌ترین کتاب عالم را می‌خوانیم و تحول را دعا می‌کنیم و ‌سال جدید را تحویل می‌گیریم. بعد هم با آرامش همدیگر را در آغوش می‌گیریم و عیدی به هم می‌دهیم و به دیدن هم می‌رویم.

به راستی در دنیا مردم کدام کشور چنین نگاه معنویی به لحظه تحویل سال دارند؟ جالب آنکه عده‌ای از ما ایرانی‌ها همین لحظه معنوی را معنوی‌تر هم می‌کنیم و می‌رویم به مقدس‌ترین مکان‌هایی که به آنها اعتقاد داریم و همچنان در حال دعا و نیایش سال جدیدمان را تحویل می‌گیریم. دسته جمعی دعا می‌خوانیم؛ تحویل سالی که شبیه به لحظه تحویل سال در هیچ کجای دنیا نیست.

اگر به مردم دنیا بگویند مردم ایران لحظه تحویل سال جدیدشان کتاب می‌خوانند و دعایشان تغییر و تحول به بهترین حال ممکن است و بعد کلی همدیگر را بغل می‌کنند و به دورترین و نزدیک‌ترین فامیل‌های خود سر می‌زنند در مورد ما چه فکری خواهندکرد؟ در مورد انسان‌های آرامی که با حال دعا و در حال خواندن کتاب سال نو را آغاز می‌کنند.

اما تعدادی از ما ایرانی‌ها همین تحویل سال آرام و معنوی را بسیار مقدس‌تر، بی‌منتهاتر و با ارزش افزوده انسانی‌تری برگزار می‌کنیم. وقتی با وجود تمام سختی‌ها و مصائب تصمیم می‌گیریم در مراکز اورژانس اجتماعی، محل نگه‌داری از کودکان بی‌‌سرپرست، دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و ... عید را تحویل کنیم و عاشقانه کاری می‌کنیم که تمام دختران مرکز اورژانس اجتماعی دولت‌آباد و مراکز مشابه به ما بگویند «مادر». و این یعنی هنوز به بقای انسانیت امید هست.

عید تمام مادرانی که دختران و پسرانشان را به دنیا نیاورده‌اند اما بزرگ کرده‌اند، تمام پدرانی که هیچ رابطه خونی با فرزندان خود ندارند اما پدری کردن بلد هستند؛ تمام آنهایی که خانواده‌های بزرگ ساخته‌اند مبارک.

و وقتی دختران جوان و تحصیل کرده این سرزمین تمام جوانیشان را بر می‌دارند و می‌روند در مراکز نگه‌داری از بیماران اعصاب و روان مزمن و آنقدر به آن‌ها محبت می‌کنند که بیماریشان سربه زیر می‌شود و لحظه تحویل سال می‌مانند کنارشان تا آن‌ها کسی را داشته باشند که عمیق در آغوششان بگیرند و سال نو را به آنها تبریک بگویند، زندگی زیباست‌تر می‌شود.

زندگی عاشقانه می‌شود، وقتی تمام عیدت را بیمارستان کنار فرزندت، مادرت، پدرت و یا هر عزیز دیگری می‌مانی و تمام وجودت لبریز یک دعای پر مهر برای همه بیماران عالم است. وقتی لحظه تحویل سال تمام عالم را در قلبت جای می‌دهی و خالصانه در هر لحظه‌ لحظه تحویل سال خدا را می‌خوانی.

و امسال عجب سال پر برکتی خواهدبود وقتی بیش از 21 هزار نفر در مساجد و در معنوی‌ترین حال اعتکاف سال را تحویل می‌کنند. دعایشان در حق ایران و ایرانی مقبول؛ ان شاء الله .

می‌توان هزاران مثال زد از انسان‌هایی که با همین چند ثانیه بین سال گذشته و سال آینده دنیا را با آخرت معامله می‎‌کنند؛ خوشا به حالشان. خوشا به حال همه آن‌هایی که همین یک لحظه خاص خود را می‌گذارند برای شادی دیگران و می‌شوند انسان‌هایی که با بودنشان زندگی زیباتر است.

عیدتان مبارک؛ یک گزارش تصویری لذت بخش را اینجا ببینید! 

انتهای پیام 

captcha