نخست‌وزیر نیوزیلند: اذان را زنده پخش می‌کنیم
کد خبر: 3799215
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

نخست‌وزیر نیوزیلند: اذان را زنده پخش می‌کنیم

گروه بین‌الملل - نخست وزیر نیوزیلند ضمن تأکید بر تلاش کشورش مبنی بر ایجاد امنیت برای مسلمانان ، اعلام کرد: رسانه‌های نیوزیلند جمعه آینده اذان را به صورت زنده پخش می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری «الجزیره» قطر، «جاسیندا آردرن»، نخست وزیر نیوزیلند صبح امروز (چهارشنبه) تأکید کرد که دولت این کشور در تلاش است تا محیط امنی برای مسلمانان در مساجد کشورش فراهم کند.
آردرن در مصاحبه با الجزیره ضمن تأکید بر این که جنایت کرایست چرچ یک اقدام تروریستی انفرادی و شوک آور به شمار می‌آید که گروهی از شهروندان نیوزیلند را هنگام تجمع برای نماز در یک مکان امن هدف قرار داده، گفت: ایدئولوژی عامل حمله، یک ایدئولوژی محکوم و غیر قابل قبول است.
وی درادامه افزود: آموزه‌های دین اسلام در رابطه با عملیات دفن اجساد را درک و با رهبران جامعه مسلمانان برای احترام به خواسته‌های خانواده‌های قربانیان همکاری می‌کنیم.
اذان و یادبود
آردرن در ادامه اعلام کرد: رسانه‌های نیوزیلند جمعه هفته جاری و پس از گذشت یک هفته از جنایت کرایست چرچ، اذان را به صورت زنده پخش می‌کنند، همچنین دو دقیقه سکوت در کار خواهد بود و پس از آن نیز مراسم یابود برگزار خواهد شد؛ جایی که پیش‌بینی می‌شود شماری از رهبران جهان در آن شرکت کنند.
نخست وزیر نیوزیلند ضمن اذعان به این که یک اقلیت در این کشور دارای همان ایدئولوژی عامل جنایت اخیر هستند، تأکید کرد: مقامات کشورش مسئولیت خود برای حفظ اعتبار و آبروی نیوزیلند به عنوان یک ملت صلح طلب و در بر گیرنده طیف‌های مختلف را بر عهده خواهند گرفت.
نخست وزیر نیوزیلند در رابطه با اقدام خود در تروریست خواندن عامل جنایت کرایست چرچ از همان لحظه نخست وقوع این جنایت گفت: این اقدام یک اقدام تروریستی مستقیم و عمدی علیه مسلمانان این کشور بوده است.
آردرن در پایان نیز ضمن اعلام این که دولت نیوزیلند قوانین مالکیت سلاح را اصلاح خواهد کرد چرا که هم اکنون دارای شکاف‌هایی است که از آن برای ارتکاب جنایت مساجد کرایست چرچ استفاده شده، تأکید کرد: افراد مالک اسلحه برای اهداف مشروع در این کشور، از اصلاح قوانین مذکور پشتیبانی خواهند کرد.
انتهای پیام
captcha