احیای مساجد بر اساس تعریف الهی مشکلات جامعه را حل می‌کند
کد خبر: 3806685
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

احیای مساجد بر اساس تعریف الهی مشکلات جامعه را حل می‌کند

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مساجد در جوامع امروزی تأثیرگذاری لازم را ندارد؛ افزود: اگر مساجد بر اساس تعریف الهی و دین احیا شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

احیای مساجد بر اساس تعریف الهی مشکلات جامعه را حل خواهد کرد

به گزارش ایکنا قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، صبح امروز، 7 اردیبهشت در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، اظهار کرد: گاهی اقدامات ما بر اساس سلایق شخصی و نگاه‌های انسانی و عاقلانه، منطقی و عادلانه انجام می‌گیرد اما رنگ و بوی قرآنی و مبانی دینی ندارد، بنابراین این کار ماندگار نیست، اما زمانی که کار بر اساس مبانی قرآن انجام بگیرد ماندگار و باقی خواهد بود.
امام‌ جمعه قزوین افزود: ایتام در نهاد کمیته امداد جزو اولویت‌ها هستند اما فقط نگاه شما نباید معطوف به این قشر جامعه باشد در غیر این صورت کمیته امداد تبدیل به کمیته ایتام می‌شود، نگاه ویژه به ایتام و اقشار مختلفی که در حوزه کاری کمیته امداد قرار می‌گیرد، باید در کنار هم مدنظر قرار بگیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: نماز جزو اصول دین است و برای دقیق دیدن جامعه باید همه مسائل را از دریچه نماز مشاهده کرد، برای انجام رسالت‌های الهی باید از اقامه نماز شروع کرد؛ حضور جهادگران ما در مناطق سیل‌زده، حضور مدافعان حرم در عراق و سوریه همه در مسیر اقامه دین و اقامه نماز است.
وی گفت: در صورت اقامه نماز از عمل ما خیر و حسنات نصیب مردم می‌شود، اما اگر عمل ما در مسیر اقامه نماز نباشد برکت خود را از دست می‌دهد.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: هرکس در مسیر دین حرکت نکند حرف بی‌منطق خواهد زد، زمانی که به دنبال اقامه نماز و دین خدا نباشیم سخنان و عملکرد ما از روی هوای نفسانی و خواسته‌های شیطانی انجام می‌گیرد.
امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: کمک به ایتام و نیازمندان بر اساس اجرای رسالت‌های الهی و اقامه دین صورت می‌گیرد یعنی ما وظیفه نداریم که برای کمک‌رسانی به نیازمندان ابتدا از دین‌داری آن‌ها جویا شویم بلکه وظیفه دینی ما کمک به مستمندان است.
وی تصریح کرد: اقامه نماز فقط به معنای نمازخواندن نیست، بلکه اقامه نماز به معنای ایمان به خدا و فرشتگان و روز قیامت، ایمان به کتاب‌ها و انبیای الهی، انفاق مال به نیازمندان و ایتام و مستمندان، داشتن صداقت و تقوا و پرداخت خمس و زکات است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: اگر اقامه نماز، محور عملکرد ما قرار بگیرد در ادامه‌اش مسجد هم محور قرار می‌گیرد، بسیاری از مصیبت‌های جامعه امروز ما ناشی از این است که مساجد محوریت خود را از دست داده است و نهادهای دیگر محوریت پیدا کرده‌اند، درصورتی‌که باید نقش محوریت مساجد حفظ شود.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: در صورت محور شدن مساجد بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود، در قرآن کریم می‌خوانیم مساجد برای خداست اما ما هرکدام مسجد را منتسب به خودمان می‌دانیم و خدا را کنار زده‌ایم به همین علت مساجد تأثیرگذاری لازم را ندارد؛ اگر مساجد بر اساس تعریف الهی و دین احیا شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان اذعان کرد: اگر مساجد محور شود متوجه می‌شویم که ولایت اصل محور همه مسائل است، اگر عملکرد و اقدامات ما بر اساس ولایت و امامت تنظیم شود دنیای ما آباد شده و روز قیامت سعادتمند خواهیم شد و عمل ما در دنیا گم نمی‌شود و ماندگار می‌ماند.

انتهای پیام

captcha