مرمت 17 بنای تاریخی ـ مذهبی استان فارس
کد خبر: 3869436
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

مرمت 17 بنای تاریخی ـ مذهبی استان فارس

گروه اجتماعی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشار به تلاش برای مرمت بناهای تاریخی گفت: طی 9 ماهه نخست امسال، احیا و مرمت17 خانه و بنای تاریخی- مذهبی در سطح استان، در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی فارس امروز، 15 دی‌ماه گفت: این اداره‌کل در راستای عمل به رسالت اصلی خود در چارچوب سیاست‌های تعیین شده و به‌منظور حفاظت، مرمت و احیای بناهای تاریخی- فرهنگی و مذهبی موجود در استان، 17 پروژه به‌صورت پیمانی و امانی فعال كرده است.
وی افزود: اعتبار هزینه شده این پروژه‌ها رقمی بالغ بر 39 میلیارد ریال است و درحال حاضر تمامی این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد برخوردار هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: پروژه ساماندهی و مرمت مجموعه حافظیه و سعدیه، حمام ده‌باشی، مسجد علی خان اشکنان لامرد، ارگ کریم‌خانی شیراز، حمام ملابابا کازرون ، خانه سوخکیان داراب، خانه طوفان جهرم، مسجد آقابابا خان شیراز، مسجد امام علی شاه داعی‌الله شیراز، مسجد فتح، منزل محمود صفری، منزل فاضل منش، منزل اکبر جوانمردی، مسجد عتیق و خانه پیشه وری در شیراز، از جمله شاخص‌ترین پروژه‌های این طرح مرمتی در استان فارس است.

انتهای پیام
captcha