سال ۹۸ را بدون سوختگی و کرونا به پایان برسانیم
کد خبر: 3885874
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

سال ۹۸ را بدون سوختگی و کرونا به پایان برسانیم

با کمک هم می‌توانیم امسال را بدون حوادث چهارشنبه سوری و کرونا به پایان برسانیم تا سال ۹۸ سالی سراسر تندرستی و سلامت برای عموم مردم ایران باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدجواد مرادیان، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 26 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط شیوع كرونا و در پیش‌رو بودن چهارشنبه آخر سال گفت: با کمک هم می‌توانیم امسال را بدون حوادث چهارشنبه سوری و کرونا به پایان برسانیم تا سال ۹۸ سالی سراسر تندرستی و سلامت برای عموم مردم ایران باشد.

وی بیان كرد: بیشترین حادثه‌دیدگان چهارشنبه پایان سال را در سنین ۱۱ تا ۱۹ سال با مصدومیت‌های سوختگی دست و صورت اعلام کرد و گفت: نوجوانان و جوانان از سنین ۱۱ تا ۱۹ سال، نخستین گروه در خطر حوادث شب چهارشنبه‌سوری هستند.

مرادیان افزود: بیشترین حوادث در این شب مربوط به دست، صورت، سینه و چشم است که برای خدمات‌رسانی به شهروندان شیرازی، ۴۰ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه موتورلانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در چهارشنبه پایان سال باید مراقب فرزندان خود باشند، گفت: ترقه‌های دست‌ساز تحت هیچ عنوان استاندارد نیستند و همواره شاهد انفجار آن‌ها در جیب لباس و یا حتی در منازل بوده‌ایم، به همین دلیل خانواده‌ها باید به این موضوع بسیار توجه کنند.

مدیر مركز اورژانس فارس با تصریح اینکه در حال حاضر تیم‌های درمانی کشور به ویژه اورژانس ۱۱۵ درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستند که سلامتی را به تک تک افراد جامعه با ایثارگری‌های خود هدیه دهند، از مردم خواست تا برای قدردانی از تلاش‌ها و جانفشانی‌های تیم‌های سلامت در خانه بمانند و شب چهارشنبه سوری را در کنار دیگر اعضای خانواده سپری کنند.

 

انتهای پیام
captcha