عشق خالصانه‌ای که در قاب تصویر نمی‌گنجد
کد خبر: 3893501
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳

عشق خالصانه‌ای که در قاب تصویر نمی‌گنجد

مرحومه لیلا کاظمی، مدیر مؤسسه خاتون ام البنین(ع) شهر مشهد، مدرس، خادم الرضا(ع) و مفسر قرآن در راه ترویج فرهنگ قرآن کریم گام‌های مؤثری برداشت.

به گزارش ایکنا؛ مرحومه لیلا کاظمی یکی از مدیران فعال در استان خراسان رضوی بود که از سال 1386 فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی را سطوح مختلف با نیت پاک و خالصانه آغاز کرد.

از سال 1391 با کسب مجوز از اداره تبلیغات اسلامی، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خاتون ام‌البنین(ع)  را در شهر مشهد  تأسیس کرد. وی  لیلا کاظمی از شاگردان سیده صدیقه صاحبکار خراسانی مدرس تفسیر قرآن در حوزه و دانشگاه بود که به توصیه ایشان، کرسی تدریس تفسیر قرآن کریم را برای علاقه‌مندان برپا کرد.

پس از کسب تجربیات و موفقیت، با هدف والای ترویج آموزه‌های قرآنی و تربیت نسل قرآنی، اقدام به تأسیس مؤسسه و فعالیت‌های گسترده در سطح استان خراسان رضوی کرد.

یکی از دروسی که به طور جدی و مستمر از سوی مرحومه کاظمی در مؤسسه خاتون ام البنین(ع) اجرایی شد، برپایی دوره‌های آموزش تفسیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه بود که در این راستا، موفق به تربیت شاگردان بسیاری شد.

در همه برنامه‌های قرآنی استان و شهر مشهد حضور پررنگی داشت و در میان مربیان و مدیران از فعالترین و پرتلاش‌ترین در عرصه قرآنی بود. یکی از کارهای خیری که ایشان در مؤسسه انجام داد، راه‌اندازی مرکز خیریه در قبل مؤسسه بود. تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز خانواده‌های بی‌بضاعت و غیره از جمله کارهای خیری بود که این بزرگ بانو به اجرا درآورد.

ایشان خادم الرضا(ع) و جهادگر قرآنی بود که به صورت داوطلبانه با گروه‌های جهادی در سال‌های گذشته برای تدریس قرآن کریم به استان لرستان عازم شد و به ارائه دروس قرآنی پرداخت. برای آموزش قرآن هیچ شهریه‌ای از قرآن‌آموزان دریافت نشد و همه دوره‌های آموزشی کاملاً رایگان ارائه شد. ایشان فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بانوان را خیلی مؤثر و پربار می‌دیدند و می‌گفتند که این عشق خالصانه در قالب عکس جای نمی‌گیرد.

مرحومه کاظمی مصداق کامل آیه شریفه 29 سوره رعد بودند: «الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ»(رعد/۲۹)؛ آنان که به خدا ایمان آورده و به کار نیکو پرداختند خوشا بر احوال آنها، و بازگشت و مقام نیکو آنها راست.

مرحومه لیلا کاظمی، بانوی مؤمن، انقلابی، خادم قرآن کریم و نهج‌البلاغه بودند. جامعه قرآنی و کسانی که سال‌ها شاهد تلاش‌های مجاهدانه این خادم قرآن و عترت بودند، شهادت می‌دهند که ایشان با توشه‌ای مملو از خدمت به ساحت قدس کتاب خدا با صبر، مظلومیت همراه با استقامت، حفظ روحیه انقلابی در این مسیر نورانی و صراط مستقیم گام برداشته و در راه ترویج کلام نورانی قرآن و نیز نهج‌البلاغه حضرت امیرالمومنین علی(ع) تلاش‌های بسیاری کردند.

تأسیس مؤسسه قرآنی و همت در آشنا کردن کثیری از جوانان با آموزه‌های وحیانی و کلام حضرت حضرت علی (ع) تلاش برای تربیت و هدایت آنان باقیات الصالحات این معلم و خادم قرآنی خواهد بود که ان شاءالله با همت همراهانشان صدقه جاریه ایشان خواهد ماند.

ایشان پس تحمل مراحل سخت بیماری سرطان و دست و پنجه نرم کردن با هزینه‌های سنگین این بیماری و عدم حمایت از سوی هیچ مرکز و نهادی، یکم اردیبهشت‌ماه در بهشت رضا(ع) آرام گرفت.

 
انتهای پیام
captcha