ملت ایران با تأسی از فرهنگ عاشورا زیر بار ذلت نمی‌رود
کد خبر: 3941792
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

ملت ایران با تأسی از فرهنگ عاشورا زیر بار ذلت نمی‌رود

امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم ایران به تأسی از فرهنگ عاشورا زیر بار زندگی با ذلت نمی روند، افزود: ملت ایران در طول چهل سال گذشته همواره بر محور دین و اهل بیت(ع) و پیروی از ولی‌فقیه حرکت کرده اند تا در دنیا عزتمندانه زندگی کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت، امروز، 28 آذرماه در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به دیدار اخیر مقامات عالی کشور با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ایشان از برخی از مسئولان گلایه جدی دارند.

وی با اشاره به خطاب مقام معظم رهبری نسبت به برخی از مسئولان سیاسی مبنی بر حفظ وحدت و همگرایی، افزود: اقتصاد و معیشت جامعه به جایی رسیده که در هر کوچه و بازاری مردم ابراز نگرانی می کنند لذا مسئولان برای رفع مشکلات مردم و کشور نیازمند وحدت هستند و نباید با دعواهای سیاسی موجب رنجش مردم شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با ابراز تأسف از اینکه عده ای هنوز در داخل کشور منتظرند از دودکش کاخ سفید دود سفید بلند شود، گفت: مردم ایران به تأسی از فرهنگ عاشورا زیر بار زندگی با ذلت نمی روند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه مردم ایران رفاه با عزت می خواهند، بیان کرد: ملت ایران در طول چهل سال گذشته همواره بر محور دین و اهل بیت(ع) و پیروی از ولی فقیه حرکت کرده اند تا در دنیا عزتمندانه زندگی کنند لذا امروز نیز حاضر هستیم با سختی زندگی کنیم، اما عزت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز عدم تعهد آمریکا و اروپا نسبت به ایران برای جهان مشهود بوده است، اضافه کرد: آمریکا ظالم است و کسی که به ظالم اعتماد کند، خودش نیز ظالم است.

آیت الله فلاحتی به بیانیه سه کشور اروپایی درباره طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی در برخورد با تحریم ها و مسائل هسته ای ایران اشاره کرد و ادامه داد: کشورهای اروپایی از فعالیت های هسته ای ایران اظهار نگرانی کردند و خواستار بازگشت ما به برجام هستند، اما خودشان هیچ تعهدی به برجام نداشتند؛ البته از کشورهایی که نسبت به حکم دستگاه قضا مبنی بر اعدام فردی در لباس خبرنگار اعتراض دارند، انتظار دیگری نمی توان داشت.

امام جمعه رشت اروپاییان را یدک کش آمریکا دانست و متذکر شد: دشمنان جمهوری اسلامی می خواهند از فرصت روی کار آمدن بایدن در آمریکا استفاده کنند و اقدامات شوم خود را علیه برنامه های موشکی ایران پیش ببرند.

وی حضرت زینب کبری(س) را بانوی بی نظیر صبر و اسوه مقاومت عنوان کرد و افزود: زینب کبری(س) پیام آور نهضت امام حسین(ع) است و امروز هرچه از فرهنگ عاشورا داریم، به واسطه رشادت های این بانوی بزرگوار اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با گرامیداشت روز پرستار و قدردانی از تلاش پرستاران به‌ویژه در ایام کرونا، یادآور شد: مشاغل سخت انسان های پرتوان را طلب می کند و پرستاری جزو مشاغل سخت است لذا پرستاران بدانند مردم دعاگوی آنها هستند.

انتهای پیام
captcha