سیاست دولت در برنامه شسم توسعه، پیشرفت روستاهاست
کد خبر: 4003462
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

سیاست دولت در برنامه شسم توسعه، پیشرفت روستاهاست

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جمعیت روستایی در زمینه‌های فرهنگ، تولید و سیاست نقش تأثیرگذاری دارند، گفت: هم سیاست‌های کلی نظام و هم دولت در در برنامه ششم بر توسعه و پیشرفت روستاها تاکید شده است.

به گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 17 مهرماه طی ارتباط مجازی با سمینار تجربه‌های ترویج کتاب و کتابخوانی در روستاها و عشایر ایران» در شیراز به بیان فعالیت‌های وزارت ارشاد در حوزه ترویج کتابخوانی در روستاها پرداخت و گفت: هر آنچه ما داریم از زحمت روستاها هست و ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در روستا وجود دارد و باید این ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و پرورش دهیم.

وی بیان کرد: بیش از 22 میلیون نفر از مردم ایران جمعیت روستایی است. این قشر در زمینه‌های فرهنگ، تولید و سیاست نقش تأثیرگذاری دارند. خوشبختانه هم سیاست‌های کلی نظام و هم دولت در در برنامه ششم بر توسعه و پیشرفت روستاها تاکید شده است.

حیدری با اشاره به طرح‌های انجام شده، گفت: در وزارت ارشاد برنامه‌های مختلفی برای توسعه کتابخوانی در روستاها انجام شده است هرچند تا نتیجه مقبول فاصله داریم.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی، جشنواره مروجان کتابخوانی، آموزش مربیان و تسهیل‌گران، حمایت از فعالیت‌های داوطلبانه، توزیع کتاب در مناطق کمتر برخوردار، اعزام نویسندگان، اعطای تسهیلات، بازدید مدیران از فعالیت‌های روستایی و ... از جمله این اقدامات هستند.

وی با یادآوری اینکه اقدامات انجام شده حاصل هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی بوده است، افزود: ارتباط خوبی بین مسئولان کشوری برای توسعه فرهنگی در روستاها شکل گرفته است و امیدواریم با همکاری بیشتر با نهاد کتابخانه‌های عمومی بتوانیم برنامه‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

انتهای پیام
captcha