دنبال ساختارسازی در حوزه فرهنگی باشیم
کد خبر: 4027452
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

دنبال ساختارسازی در حوزه فرهنگی باشیم

شهردار شیراز با بیان اینکه باید در حوزه فرهنگی ساختارساز باشیم نه اینکه صرفاً در پوسته‌ای نمایشی کار کنیم، شهرداری را قطعه‌ای از پازل فرهنگی شهر دانست.

سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز امروز، 19 دی در نشست با دبیران مجامع تخصصی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان فارس گفت: طبق توصیه مقام معظم رهبری، احیا و بازسازی امید در مردم خط مشی ماست و بدین منظور باید کار کنیم و چراغ امید را در دل مردم روشن نگه داریم.

وی، شهرداری را قطعه‌ای از پازل فرهنگی شهر دانست و افزود: معتقدیم در این دوره از مدیریت شهری باید در حوزه فرهنگی ساختارساز باشیم، نه اینکه صرفًا در پوسته‌ای نمایشی کار کنیم و در این مسیر از مشاورینی خبره نیز استفاده می‌کنیم.

شهردار شیراز در خصوص هم‌افزایی با سایر نهادهای متولی حوزه فرهنگ گفت: از تمام ظرفیت قانونی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

اصنافی با تأکید بر اینکه خانه‌های تاریخی باید حفظ شوند و کاربری‌های فرهنگی، گردشگری و ... تعریف شود و دسترسی‌ها و اجازه بازسازی بافت با ضوابط میراثی صادر شود، گفت: خانه‌های تاریخی با احیای جریان زندگی در بافت حفظ و احیا می‌شوند. جنس بافت تاریخی شیراز خشتی است و با رویه کنونی حفظ و نگهداری که با حصارکشی اجازه هیچگونه اقدامی در آن داده نمی‌شود، این پهنه ارزشمند طی دهه‌های آتی از بین می‌رود.

وی ادامه داد: طی سه ماه گذشته توانسته‌ایم با ارائه طرح‌های توجیهی و رایزنی‌های مختلف،  مجوز اولیه انتشار ۹۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت خطوط مترو و بازسازی ناوگان حمل و نقل را اخذ کنیم. این در حالی است که بودجه کشوری این اوراق هشت هزار میلیارد تومان بوده و شهرداری شیراز توانسته مجوز ۹۵۰ میلیارد تومان را اخذ کند. اوراق مشارکت سررسیدی چهار ساله دارد و ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

شهردار شیراز حل مسائل اقتصادی، پرداخت بدهی پیمانکاران، ایجاد انضباط مالی و ساختارسازی در حوزه فرهنگی را اولویت نخست و اصلاح ساختار نیروی انسانی را اولویت دوم مجموعه جدید مدیریت شهری در دوره جدید برشمرد و افزود: اتمام بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی به عنوان بزرگترین آزادراه شهری در جنوب کشور به طول ۱۸ کیلومتر و بهره‌برداری از خط دو مترو در دو فاز از شهرک میانرود تا میدان امام حسین(ع) از جمله پروژه‌های شاخص شهری است که در دست انجام داریم.

انتهای پیام
captcha