احداث حوزه علمیه دهدشت با ظرفیت ۱۵۰ طلبه
کد خبر: 4030271
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

احداث حوزه علمیه دهدشت با ظرفیت ۱۵۰ طلبه

مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه‌وبویراحمد از احداث ساختمان جدید حوزه علمیه دهدشت با ظرفیت ۱۵۰ طلبه خبر داد.

بازدید مسئولان از حوزه علمیه جدید دهدشت

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه دهدشت، حجت‌الاسلام صفدر پناهی، مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، یکم بهمن‌ماه در بازدید از پروژه احداث ساختمان جدید حوزه علمیه دهدشت، گفت: ساختمان حوزه علمیه در زمینی به مساحت یک هکتار و با زیربنای ۴۳۰ هزار متر مربع در دو طبقه احداث می‌شود.

وی با اشاره به قدمت بالای ساختمان فرسوده فعلی حوزه ولی‌عصر(عج) دهدشت، افزود: ساختمان جدید ظرفیت پذیرش ۱۵۰ طلبه دارد و همه امکانات فضای آموزشی در آن طراحی خواهد شد. این پروژه در دو فاز پیش‌بینی شده است و فاز اسکلت 10 میلیارد اعتبار دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه عملیات فاز دوم تا 2 ماه آینده آغاز خواهد شد، اضافه کرد: در فضای معمول زمان تکمیل پروژه پنج سال پیش‌بینی شده بود اما با رایزنی و تامین اعتبار از طریق خیرین و اعتبارات ۳۰ درصد استان امیدواریم کمتر از دو سال به بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام پناهی بیان کرد: فاز اول مشکل اعتباری ندارد امیدواریم با عنایت فرماندار و تخصیص اعتبار در کمتر از دو سال ساختمان تکمیل شود.

همچنین، سیدعبدالعزیز موسوی، فرماندار کهگیلویه نیز در این بازدید شهرستان کهگیلویه را دارای اولین مرکز آموزش طلاب خواند و گفت: با توجه به اینکه ساختمان بیش از سه دهه عمر داشته و از استحکام لازم برخوردار نیست احداث ساختمان جدید در نظر گرفته شد.این ساختمان به سبک امروزی و مقاوم سازی بنا خواهد شد.

وی در خصوص اعتبار پروژه، تصریح کرد: سال گذشته اعتباری برای پروژه در نظر گرفته شد اگرچه کافی نیست برای تسریع در تکمیل تلاش خواهیم کرد سال آینده اعتبارات بیشتری برای این پروژه لحاظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیر حوزه‌های علمیه استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان از پروژه احداث ساختمان جدید حوزه علمیه دهدشت بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha