تربیت بانوان طلبه بایستی بر تفسیر متنی از دین غلبه داشته باشد
کد خبر: 4031514
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

تربیت بانوان طلبه بایستی بر تفسیر متنی از دین غلبه داشته باشد

مدیرحوزه علمیه استان اردبیل، گفت: بانوان طلبه بایستی طوری تربیت شوند که مسیر و تفسیر نفسی آن‌ها بر تفسیر متنی از دین غلبه داشته باشد چرا که زمان فعلی جامعه، عصری خاص بوده و ذائقه دنیا به سمت عمل‌گرایی رفته است.

تربیت بانوان طلبه بایستی بر تفسیر متنی از دین غلبه داشته باشدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نوروزی، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل، ششم بهمن‌ماه، در آئین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) در اردبیل، اظهار کرد: ما در تفسیر و توضیح دین، دو روش داریم که روش نخست آن تفسیر متنی بوده و روش دوم تفسیر نفسی است.

وی افزود: مدیر جدید مدرسه علمیه الزهرا(س) اردبیل دقت ویژه‌ای در تربیت آینده طلاب خواهر داشته باشد، به‌طوری‌که طلبه و زندگی او عاری از هرگونه آسیب اجتماعی باشد و سپس رفتار دینی را به دیگران توصیه کند که این همان تفسیر نفسی است.

نوروزی تصریح کرد: بانوان طلبه بایستی طوری تربیت شوند که مسیر و تفسیر نفسی آن‌ها بر تفسیر متنی از دین غلبه داشته باشد چرا که زمان فعلی جامعه، عصری خاص بوده و ذائقه دنیا به سمت عمل‌گرایی رفته است، بنابراین ابتدا باید رفتار خود را اصلاح کرده و سپس در جامعه نقش‌آفرینی کنیم‌.

انتهای پیام
captcha