طلاب با کسب علم اصول و فروع دین جامعه را نجات می‌دهند
کد خبر: 4032483
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

طلاب با کسب علم اصول و فروع دین جامعه را نجات می‌دهند

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: رسالت حوزه این است که طلبه جوان بر سر سفره رسالت الله و اولیاء الله قرار ‌گیرد و اول خودش را نجات می‌دهد و بعد خانواده و جامعه را نجات می‌دهد چرا که طلاب به یک شناخت از خدا می‌رسند و به اصول و فروع دین، علم پیدا می‌کند و با این علم می‌توانند، جامعه را نجات دهند.

طلاب با کسب علم اصول و فروع دین جامعه را نجات می‌دهندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی، استاد دروس خارج حوزه‌علمیه خراسان بیان کرد: خداوند باری تعالی لطیف است و دوست دارد بندگانش هم لطیف باشند، همچنین حضرت حق خبیر است و دوست دارد بندگانش هم خبیر باشند، به همین خاطر است که طلبه در حوزه اطلاعاتش بالا می‌رود و نگاهش به خودشناسی و خداشناسی اوج می‌گیرد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیه 34 و 35 سوره احزاب گفت: اینکه فرموده اند این آیات در مورد بعضی از همسران پیامبر(ص) و یا بانوان دیگر نازل شده است، یک وجه این دو آیه شریفه است ولی مهم‌ترین ویژگی این دو آیه بالارفتن روحیه طلبه‌ها بالاخص طلاب خواهر که از لحاظ روحی می‌توانند خود و مسیر خود را پیدا کنند، و از بُعد روحی و معنوی تقویت شوند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید در مسیر با سعادت طلبگی خود را پیداکنند، گفت: یک خانم طلبه می‌تواند مانند آقایان به درجه اجتهاد برسد، همچون خانم مجتهده اصفهانی، چراکه مهمترین عنصری که یک طلبه را به کمال می‌رساند، به جایگاه پیامبری می‌رساند و واژه نبی و رسول به طلبه‌ها منطبق می‌شود، همین درک موقعیت طلبگی است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: رسالت حوزه این است که طلبه جوان بر سر سفره رسالت الله و اولیاء الله قرار می‌گیرد و اول خودش، خودش را نجات می‌دهد و بعد خانواده و جامعه را نجات می‌دهد چرا که طلاب به یک شناخت از خدا می‌رسند و به اصول و فروع دین، علم پیدا می‌کند و با این علم می‌توانند، جامعه را نجات دهند.

وی ادامه داد: اگر با نگاه معرفتی و حوزوی آیه ۳۴ سوره احزاب را نگاه کنیم، می‌بینیم این آیه شریفه در شأن بانوان نازل شده و فقط اختصاص به زنان پیامبر ندارد، چراکه یکی از ویژگی‌هایی که طلاب دارند این است که حریت و آزادگی انسانی را انتخاب کرده‌اند نه حریت و آزادگی حیوانی را که امروزه برخی به ظاهر روشنفکر به خورد جوانان ما می‌دهند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: با نگرش دینی و موحد آزاد اندیش اگر به افق‌های برجسته زندگی انسانی نگاه کنید واین همراه با همت‌های بلند و رعایت موازین ناب اسلام باشد، می‌تواند طلاب را به درجات عالی برساند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه خداوند بعد از نعمت وجود، بالاترین َنعمت یعنی علم را به انسان داده است، گفت: اگر انسان در حوزه به معرفت حقیقی برسد و بر کرسی تعلیم و تربیت بنشیند برایش مسائل مادی مهم نیست و امروزه خداوند متعال این فرصت طلایی را در اختیار طلبه‌ها قرار داده که اگر از آن استفاده کنند، به مقام عالی می‌رسند و اگر دنبال مدرک باشند و مادیات باشند از حوزه بهره نمی‌برند.

انتهای پیام
captcha