کانون تخصصی ایثار و شهادت خادمیاران رضوی البرز در سالی که گذشت
کد خبر: 4044472
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

کانون تخصصی ایثار و شهادت خادمیاران رضوی البرز در سالی که گذشت

مسئول کانون تخصصی ایثار و شهادت خادمیاران رضوی البرز بر ضرورت رفع مشکلات خانواده‌های شهدای فاطمیون تأکید کرد و گفت: سعی کردیم با همکاری خادمیاران تا حد توان مشکلات این خانواده‌ها را برطرف کنیم.

خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون

کارگربرزی، مسئول کانون تخصصی ایثار و شهادت خادمیاران رضوی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌های اجرایی این کانون در سال گذشته، گفت: در راستای تجلیل از خانواده‌‌های شهدای لشکر فاطمیون همزمان با میلاد حضرت زینب(س) مراسم جشن تولد ویژه فرزندان این شهدا در کرج برگزار شد.

وی افزود: همچنین با مشارکت 35 خانواده شهدای سادات اردویی یک روزه در محل اردوگاه تفریحی شهید باهنر در جاده چالوس همزمان با عید غدیر برگزار شد.

کارگربرزی تصریح کرد: برنامه ضیافت افطاری ویژه 23 خانواده معظم شهید مدافع حرم تیپ فاطمیون در شب وفات ام‌المؤمنین حضرت خدیجه(س) در محل اردوگاه شهید رجایی با اجرای برنامه‌های مختلف، برگزار شد و از آنجا که به‌دلیل شدت‌ گرفتن کرونا حضور تمام همه در این مراسم امکان‌پذیر نبود پذیرایی افطاری به همراه بسته‌های لوازم‌التحریر برای فرزندان خانواده‌های شهدایی که حضور نداشتند به همراه بسته‌های بهداشتی توسط خادمیاران به در منزل آنها برده شد. همچنین به‌مناسبت شب یلدا پنج بسته‌ غذایی و معیشتی به همت خادمیاران کانون و رابطین محمدشهر تقدیم خانواده‌های شهدا شد.

این مسئول در ادامه به برگزاری مراسم معرفی و تقدیر از شهدای خانواده شهدای لشکر فاطمیون البرزی اشاره کرد و گفت: در این مراسم از هشت نفر از مادران و همسران شهدا به‌عنوان مهمان ویژه تقدیر و برنامه‌ای برای معرفی شهدای مدافع حرم این لشکر برگزار شد.

مسئول کانون تخصصی ایثار و شهادت خادمیاران رضوی البرز گفت: تهیه و توزیع دو هزار پرس غذای‌گرم توسط خادم یاران رضوی در مسجد جمکران، خانه‌تکانی برای تعدادی از مادران شهدا که توانایی انجام کار نداشتند، برگزاری مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب در کانال خادمیاران و مسابقه وصیت‌نامه شهید سلیمانی در کنار برگزاری کلاس‌های نهج‌البلاغه‌خوانی از دیگر برنامه‌های این کانون در سال گذشته بود.

کارگربرزی درباره برنامه‌های سال جاری نیز توضیح داد و گفت: قصد داریم برای خانواده‌های شهدا برنامه‌های بصیرت‌افزایی داشته باشیم یا به هنگام حضور در منزل شهدا از حضور خطیب‌های توانا و یا امامان جماعت همان محله بهره ببریم.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا با همکاری خادمیاران انجام می‌شود، افزود: برخی از خانواده‌های شهدا مشکلات بسیاری دارند برای همین سازوکاری ایجاد شده که به مشکلات آنها بیشتر توجه شود به عنوان مثال تعدادی از خانواده‌های شهدا که از شهرستان‌های دیگر به کرج مهاجرت کرده‌اند توسط معتمدین بنیاد شهید زمینه انتقال پرونده‌شان به کرج فراهم و در صورت نیاز به پرستار برای آنها حق پرستار فراهم شده است.

این مسئول در پایان گفت: هدف اصلی ما خدمت‌رسانی به خانواده شهداست و امیدواریم بتوانیم با اقدامات در دست اجرا گامی برای تحقق این مهم برداریم تا خداوند از ما راضی باشد.

انتهای پیام
captcha