مشکل آب شرب پنج روستا در الموت مرتفع می‌شود
کد خبر: 4063270
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

مشکل آب شرب پنج روستا در الموت مرتفع می‌شود

فرماندار قزوین از حل اختلافات و مشکل تامین آب شرب پنج روستا در الموت با همکاری دستگاه‌های اجرایی و اهالی روستا خبر داد.

عباس کاظمی فرماندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، عباس کاظمی، فرماندار قزوین، روز جمعه بیستم خرداد با اشاره به برگزاری جلساتی برای رفع مشکل آب شرب برخی روستاهای این شهرستان، اظهار کرد: در منطقه الموت غربی روستاهایی وجود دارد که دچار تنش‌های آبی به ویژه آب شرب هستند که با توجه به میزان بارندگی در سال جاری این تنش‌ها بیشتر مشهود است.

کاظمی بیان کرد: روستای فشک از جمله روستاهایی است که در حوزه منابع آبی معارض و در حوزه ارائه خدمات آب و فاضلاب آن، موانعی وجود دارد که در راستای حل این مساله امروز جلسه‌ای با حضور رئیس شورا و دهیار روستای فشک، مدیرعامل آب و فاضلاب استان، مدیر آب و فاضلاب شهرستان و معاون فنی اداره آب و فاضلاب استان تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که اهالی روستا و دهیار در راستای تحت پوشش قرار گرفتن مجموعه روستا برای ارائه خدمت بهتر همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و از سوی دیگر نیز مقرر شد اداره آب و فاضلاب پس از گذشت یک هفته تا ۱۰ روز مسائل مربوط به این روستا را مرتفع کند.

این مسئول تصریح کرد: روستای فشک مشکل منابع آبی ندارد و وظیفه ما در این میان انتقال آب سالم و بهداشتی به روستا است که با انجام اقدامات لازم نگرانی و مخاطره مردم در خصوص کمیت و سلامت آب حل خواهد شد.

وی بیان کرد: مساله اصلی این روستا مربوط به بهداشت آب و اختلاف بین این روستا و روستاهای همجوار بود که با برگزاری این جلسه امیدواریم مساله آب آشامیدنی سالم که نگرانی ۱۰ ساله مردم بود برطرف شود.

کاظمی با اشاره به حل مشکلات آبی چهار روستای بخش الموت شرقی نیز خاطرنشان کرد: چهار روستا از جمله جولادک، آفتابدر، ترکان و فیشان در منطقه الموت شرقی نیز مشکل آب دارند.

این مسئول گفت: تأمین آب در این روستاها از منطقه‌ای دیگر باید انتقال یابد که در آن منطقه نیز معارض و اختلاف‌هایی وجود دارد که درخواست مردم این روستاها دریافت آب از منطقه مذکور بوده که به لحاظ فنی شرکت آب و فاضلاب این فرآیند را منطقی نمی‌بیند چراکه انتقال و بهربرداری آب از این منطقه به مجتمع چهار روستا هزینه‌های بسیار سنگینی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: موقعیت روستا حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ متر بالاتر از مجتمع آب است که به لحاظ فنی این مساله توسط اداره آب و فاضلاب رد شد اما در جلسه امروز مقرر شد که شرکت آب و فاضلاب نظر تخصصی خود را برای تأمین آب این چهار روستا اعلام کرده و ما بر اساس نظر آب و فاضلاب، معارضات و اختلاف را با استفاده از هماهنگی‌های ایجاد شده، ظرفیت‌های محلی، دستگاه قضا و بزرگان محل مرتفع کنیم.

کاظمی با بیان اینکه با توافقات انجام شده مشکل آب مرتفع خواهد شد، بیان کرد: در این مناطق محدودیت منابع آبی، مالی و اجرایی وجود ندارد و در حال حاضر وظیفه ما حل اختلافات احتمالی برای برخورداری مردم از آب شرب است.

وی تصریح کرد: از مردم شریف مناطق الموت خواستاریم در موضوع آب شرب نهایت همکاری را با مسئولان بیش از قبل داشته و در راستای تقسیم عادلانه این سرمایه ملی همراه ما باشند.

این مسئول گفت: آب یک سرمایه ملی است و در شرایط بحرانی به وجود آمده از مردم، مسئولان و بزرگان مناطق دعوت می‌شود تا با همراهی یکدیگر بتوانیم موانع پیش‌رو را پشت سر بگذاریم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
captcha