راه اندازی تولیدی چادر مشکی در شیروان در حد ارائه طرح بود
کد خبر: 4145893
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

راه اندازی تولیدی چادر مشکی در شیروان در حد ارائه طرح بود

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی شیروان گفت: راه اندازی تولیدی چادر مشکی در شیروان یک طرح بود و در هیچ جایی کلنگ زنی صورت نگرفت که هم اکنون مدعی ایجاد شود.

راه اندازی تولیدی چادر مشکی در شیروان در حد ارائه طرح بودبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: برای ایجاد تولیدی چادر مشکی در شیروان در هیچ نقطه‌ای کلنگ زنی انجام نشده، خیلی پیگیری صورت گرفت اما به دلایلی کار متوقف شد، بنابراین جایی کلنگ زنی صورت نگرفته که مدعی شوید.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند تولیدی چادر مشکی چه شد؟ این در حالیست شروع نشده بود که اتفاقی هم بیفتند که این موارد یک حاشیه است، یادآورشد: برخی‌ها برای یک پروژه‌ای چند هزار نفر می‌آورند کلنگ زنی می‌کنند بعد هم به نتیجه نمیرسد، عملا کسی چیزی نمی‌پرسد بعد برای این کار که هنوز آغاز نشده و فقط صحبت‌های اولیه صورت گرفته و بنا به دلایلی کار متوقف شده که آن هم ریشه‌اش در استان بوده ،  که در دولت روحانی در استان موانع ایجاد شد، مدعی می‌شوند.

بزرگترین تولیدی پوشاک خراسان‌شمالی در شیروان است

وی عنوان کرد: هم اکنون پروژه ریسندگی کتان را شروع کرده‌ایم که ۴۵ درصد پیشرفت دارد و طی دو ماه آینده ماشین آلات آن می‌رسد.

جدی با بیان اینکه ۱۲ هزار تن انواع نخ در این نساجی تولید می‌شود، گفت: این پروژه با ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری راه اندازی شده که سرمایه گذار ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین تولیدی پوشاک خراسان‌شمالی در حسین آباد شیروان فعال است، افزود: این تولیدی با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰۰ نفر در حوزه تولید فرم زنانه فعالیت می‌کند که برای فروش به تهران ارسال می‌شود.

کمتر از ۱۰ واحد در شهرک صنعتی شیروان راکد است

جدی با اشاره به وضعیت فعالیت صنایع شیروان ،گفت: یکی از اقدامات مهم برای توسعه صنعت، ایجاد زیرساخت در شهرک و ناحیه صنعتی است که در این زمینه پروژه‌ها با ۱۴۰ میلیارد در ناحیه و شهرک صنعتی شیروان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: پیش از این نیمی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک و ناحیه صنعتی شیروان راکد بود اما اکنون شمار واحدهای راکد به کمتر از ۱۰ واحد رسیده است.

وی بیان کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی نیز در مالکیت بانک قرار گرفته بودند و خود آن سرمایه گذار توان راه اندازی مجدد را نداشت که با آوردن سرمایه گذار جدید تعدادی از این واحدها فعال شدند.

به گفته وی ۶۵ واحد صنعتی در شیروان وجود داشت که حدود ۳۷ واحد تعطیل شده بودند و با پیگیری‌های انجام شده تعداد زیادی از آن ها فعال شده‌اند.

انتقال آب از دریای خزر برای تامین آب خراسان‌شمالی امیدی واهی است

نماینده مردم شیروان با تاکید براینکه انتقال آب از منطقه گلیل و سرانی یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های خراسان‌شمالی است‌، گفت: در واقع پروژه‌هایی همانند انتقال آب از دریای خزر یا خلیج فارس برای تامین آب استان امیدی واهی و تحقق نشدنی است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه باید ماده ۲۳ اختصاص شود، افزود: برای اجرای این پروژه مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه تمایلی بر اجرای این پروژه نداشت که علت اصلی آن، مسائل و محدودیت‌های مالی بوده است.

جدی با بیان اینکه اجرای این پروژه از مصوبات رییس جمهور به استان است، گفت: در واقع برای این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان‌ تا پایان خرداد ماه امسال در نظر گرفته بودند که این اعتبار فقط برای حفر چاه‌ها بوده اما هنوز تخصیص نیافته است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم سفر دکتر قالیباف به استان مطرح کردن این پروژه و کمک برای اختصاص ماده ۲۳ برای این پروژه بوده است.

آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی شیروان از تیرماه امسال

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: تیرماه امسال عملیات اجرایی مسکن ملی شروع می‌شود و سه‌طبقه مسکن در قطعات ۲۰۰ متری ساخته خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود ۲۷۰۰ واحد مسکن ملی در محل میدان معلم ساخته شود.

جدی با اشاره به اجرای طرح محرومیت‌زدایی در استان که برای بار اول در شیروان اجرایی شده گفت: مقرر شد در همین راستا زمین‌های کنار هنرستان در شیروان برای دهک‌های زیر پنج مسکن ساخته شود و واگذاری زمین برای طرح تشویقی فرزندآوری نیز در این محل انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha