تهیه شناسنامه 200 مسجد در فارس
کد خبر: 4164065
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

تهیه شناسنامه 200 مسجد در فارس

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از تهیه شناسنامه 200 مسجد و تدوین اولین و آخرین اطلس مساجد این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی مسجد، اجلاسیه بین‌المللی مسجد با حضور مسئولان ارشد استان فارس و حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری،‌ دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق و امام جمعه عراق امروز، 30 مردادماه در مسجد جامع شهدا شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی، دبیر این اجلاسیه و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس در این مراسم گفت: فعالیت‌ها برای برگزاری این اجلاسیه از چهار ماه قبل آغاز شده است.

وی تشکیل شورای حل اختلاف مساجد فارس، تهیه شناسنامه ۲۰۰ مسجد، تدوین اولین و آخرین اطلس مساجد استان فارس و تحول در نحوه حسابرسی مالی مساجد را از اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس ذکر کرد.

امیدی با اشاره به اقدامات معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس، کمک به ساخت خانه عالم و مساجد را از جمله این اقدامات دانست.

وی همچنین از اقدامات شورای شهر و شهرداری شیراز هم کمک به مرمت بازسازی و بهسازی بیش از ۳۰۰ مسجد و حسینیه عنوان کرد و افزود: ساماندهی کانون‌های فرهنگی مساجد و برگزاری مسابقات قرآن از جمله اقدامات کانون فرهنگی مساجد فارس در راستای برگزاری این اجلاسیه بوده است.

انتهای پیام
captcha