بیستمین جلسه «اخلاق در مکتب شهید سلیمانی» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4176945
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

بیستمین جلسه «اخلاق در مکتب شهید سلیمانی» در کرمان برگزار شد

بیستمین جلسه از سلسله درس‌های «اخلاق در مکتب شهید سلیمانی» با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

بیستمین جلسه اخلاق در مکتب شهید سلیمانی در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، بیستمین جلسه از سلسله درس‌های «اخلاق در مکتب شهید سلیمانی» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان صبح امروز، ۳۰ مهرماه به میزبانی اداره‌کل استاندارد استان در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم، با اشاره به روایت «من أراد أن لا یظلم فلا یظلم»، گفت: اگر کسی بخواهد به او ظلم نشود خود او نیز نباید به دیگران و در خانواده، محیط کار و اجتماع ظلم کند.

وی با اشاره به مباحث گذشته مبنی بر اقسام ظلم(ظلم به خود، ظلم به دیگران و ظلم به خدا)، افزود: ظلم به خود مصادیق مختلفی دارد که یکی از آنها شرک است که از مصادیق ظلم به خداوند نیز محسوب می‌شود. چکیده دین، اصول دین و اصلی‌ترین آن اصول نیز توحید است. توحید فشرده دین است و اگر کسی به این اصل مهم‌ دست‌اندازی کند ظلم بزرگی را مرتکب می‌شود.

امام جمعه کرمان ادامه داد: کسی که به شرک قائل است خود را در حد یک مجسمه پایین می‌آورد و مقام انسانی که می‌تواند خلیفه خداوند بر روی زمین باشد تنزل می‌یابد که این تجاوز به حق خود است در حالی که در نگاه دینی انسان حق تجاوز به خود را ندارد ما امانتدار هستیم و نباید خیانت کنیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مصادیق ظلم، تجاوز به حقوق دیگران است که در آیات و روایات و تجربه‌های تاریخی بسیار به آن پرداخته شده است، یکی از نتایج ظلم این است که ظالم در همین دنیا مجازات می‌شود و براساس آیات قرآن و روایات گناه ظلم به دیگران نابخشودنی است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه گاهی انسان گناه نمی‌کند اما بستر گناه و ظلم را فراهم می‌کند، افزود: مظلوم حق دارد ظلمی که به او شده است را جبران کند اما حق ندارد از آن تجاوز کند. تجاوز به حقوق دیگران ظلم است و همانگونه که پیامبر(ص) فرمودند ظلم‌های به دیگران در قیامت مجسم می‌شوند و تجسم ظلم در قیامت تاریکی و ظلمت است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان در پایان با تأکید بر اینکه ظلم به دیگران مبتلا‌به است و نیاز به مراقبت بسیار دارد، اظهار کرد: کسانی که ظلم می‌کنند اما در این دنیا مجازات نمی‌شوند عاقبت بدتری دارند زیرا آن ظلم به قدری بزرگ است که براساس آیات قرآن مجازات ظالم در آخرت انجام می‌شود مانند ظلمی که یزید انجام داد.

انتهای پیام
captcha